۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۵۶۳۶۳۷
آیت الله ناصری:

شدیدترین عذاب ها برای عالِم بی عمل است

آیت الله ناصری با اشاره به لزوم اصلاح میان خود و خدا برای رهبری کردن جامعه، گفت: شدیدترین عذاب ها برای عالم بی عمل است، آنچه حرام است انجام ندهیم، حب جاه، حب ریاست و حب احترام نداشته باشیم، با خدا معامله کنیم، تا حرفمان در دیگران هم اثر کند.
آیت الله ناصری

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران از اصفهان، نشست اخلاقی با موضوع "اصلاح نفس و بهره گیری از فضائل ماه شعبان المعظم" با سخنرانی آیت الله ناصری مؤسس مدرسه علمیه خواهران حضرت نرجس خاتون  دولت آباد و استاد اخلاق با حضور مدیر، اساتید و طلاب مدرسه علمیه حضرت نرجس خاتون دولت آباد و مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی نرجس خاتون شاهین شهر برگزار شد.

آیت الله ناصری در ابتدای جلسه طلاب را به عمل کردن آنچه آموخته اند تشویق کرد و افزود: کسی که می خواهد رهبر جامعه ای باشد و حرفش در اجتماع موثر باشد باید اول بین خودش و خدا را اصلاح کند و چنین شخصی باید خودش را بشناسد تا بتواند معرف خدا باشد.

وی با اشاره به این که شدیدترین عذاب ها برای عالم بی عمل است، گفت: آنچه حرام است انجام ندهیم، حب جاه، حب ریاست و حب احترام نداشته باشید، با خدا معامله کنید، تا حرفمان در دیگران هم اثر کند.

استاد اخلاق حوزه در خصوص بهره گیری از فضائل ماه شعبان اظهار کرد: ماه شعبان افضل از همه ماه هاست چون عظمت روزها به واسطه اموری است که در آن روز واقع می شود و در این ماه تولد سه امام بزرگوار حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، حضرت سجاد (ع) و امام زمان (عج) و سه امامزاده حضرت ابوالفضل (ع)، حضرت علی اکبر(ع) و حضرت رقیه(ع) را داریم که اینها به این ماه عظمت داده اند.

وی ضمن تبریک میلاد حضرت مهدی (عج) تصریح کرد: از حضرت آدم تاکنون چنین شخصی با چنین ویژگی طول عمر متولد نشده است و ایشان سبب حیات عالم هستند و واسطه غیب و شهود که اگر امام زمان نباشند دنیا خراب می شود.

استاد اخلاق حوزه علمیه با تاکید بر استفاده معنوی از برکات این ماه در بیان اسامی دیگر این ماه گفت: ماه شعبان ماه ولایت ،ماه رحمت وماه ارزاق است چراکه ارزاق مومنان جلوه گرتر از سایر ماه هاست و ثواب اعمال در این ماه بیش از سایر ماه هاست و بین علمای علم اخلاق این ماه، ماه سیر الی الله است.

آیت الله ناصری گفت: طبق روایتی از امام موسی الکاظم(ع) هرکسی در ماه شعبان استغفار کند خداوند گناهان گذشته او را حتی اگر به عدد ستاره های آسمان هم باشد می آمرزد.

لازم به ذکر است در پایان این نشست آیت الله ناصری ضمن اهدای هدیه و یادبود به اساتید مدرسه علمیه نرجس خاتون، از آنها  تقدیر کرد./1304/د103/ب1

ارسال نظرات