۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۵۶۳۶۳۹
نماينده ولي فقيه در كاشان:

نيروهای مسلح حافظ اسلام و دستاوردهای انقلاب هستند

آیت الله نمازی گفت: تفاوت نيروهاي مسلح در نظام توحيدي با ساير نيروهاي مسلح در نظام هاي ديگر جهان در دفاع از اسلام و ارزشها است و نيروهاي مسلح در نظام اسلامي حافظ اسلام و دستاوردهاي انقلاب هستند.
آيت الله نمازي آیت الله نمازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي ظهر امروز در جمع مربيان عقيدتي سياسي، فرماندهان حوزه و بسيجيان شهرستان كاشان در حسينيه شهداي پاسدار ناحيه مقاومت بسيج سپاه كاشان با گراميداشت ياد و خاطره شهيد مطهري و تبريك هفته عقيدتي سياسي، از مسأله معاد و ظهور امام زمان(عج) به عنوان دو موضوع مهم و اساسي در قرآن و سنت نام برد.

وي با اشاره به اينكه از پيامبر اكرم(ص) در رابطه با قيام قيامت و قيام امام عصر(عج) سؤال مي‌كنند، گفت: علم قيام امام عصر(عج) در آيات و روايات عندالله است و هيچكس حتي امام زمان(عج) نيز نمي داند زمان ظهور چه زماني خواهد بود.

آيت الله نمازي گفت: دوران غيبت به اندازه اي طولاني مي شود كه برخي مأيوس و برخي منكر آن مي شوند و اعتقاد دارند اگر ظهور بود تاكنون انجام شده بود و برخي ديگر در انتظار ظهور حضرت و تحقق وعده هاي الهي ثابت قدم مي مانند.

وي افزود: در اين دوران طولاني و نامشخص عصر غيبت كبري حوادث زيادي در جهان رخ مي دهد كه يكي  از اين حوادث جنگ ها و خون ريزي هاي زيادي است كه امروز نمونه هاي آن را در 8 سال دوران دفاع مقدس و جنگ و خون ريزي در سوريه و عراق و لبنان و فلسطين و يمن شاهد هستيم.

نماينده ولي فقيه در كاشان ادامه داد: ظهور به اندازه اي طولاني مي شود كه حكومت ها روزانه تغيير مي‌كنند به طوريكه صبح يك حكومت امور را به دست مي گيرد و عصر همان روز حكومت جديدتري امور به دست مي گيرد.

به گفته وي زمان غيبت به اندازه اي طولاني مي شود كه به لحاظ فضائل اخلاقي جامعه به شدت آسيب پذير مي شود و اختلاف بين گروه ها حتي شيعه گسترش مي يابد.

آيت الله نمازي با اشاره به اينكه ائمه اطهار اطلاعات زمان ظهور را به شيعيان خود اعلام كرده اند تا گمراه نشوند، گفت: يكي از نشانه ها و علائم زمان ظهور حضرت اين است كه به اندازه اي اختلاف بين شيعيان زياد مي شود كه يك گروه، گروه ديگر را تخطئه و يا يك گروه، گروه ديگر را تكفير مي كنند و آنها بي دين معرفي مي كنند.

وي افزود: تكفير كردن گروهي از سوي گروه ديگر از موضوعاتي است كه متأسفانه امروز در كشور به صورت آرام بروز و ظهور دارد و گرو هاي چپ و راست، تندرو و كند رو يكديگر را تخريب مي‌كنند و اين موضوعاتي كه در آيات هشدار داده شده كه اختلاف به جايي مي رسد كه حتي آب دهان به يكديگر انداخته و يكديگر را تكفير مي كنند.

نماينده ولي فقيه در كاشان گفت: شيعه در مشكلات پيش رو نبايد مسائل ارزشي خود را فراموش كند و بايد مراقب باشد مجذوب جاذبه هاي دنيا و آلوده به گناه و معصيت نشود.

آيت الله نمازي در ادامه با اشاره به فلسفه تشكيل سپاه پاسداران از سوي امام راحل، ابراز کرد: فلسفه وجودي تشكيل سپاه پاسداران دفاع از انقلاب و دستاوردهاي انقلاب و ارزشهاي انقلابي است.

به گفته وي، تفاوت نيروهاي مسلح در نظام توحيدي با ساير نيروهاي مسلح در نظام هاي ديگر جهان در دفاع از اسلام و ارزشها است و نيروهاي مسلح در نظام اسلامي حافظ اسلام و مدافع اسلام است و از اسلام و انقلاب و دستاوردهاي انقلاب پاسداري مي‌كند.

نماينده ولي فقيه در كاشان، عقيدتي سياسي را معرف ماهيت نيروهاي مسلح و سپاه پاسداران دانست و ابراز داشت: اگر موضوع معنويت را در ارتش و سپاه جمهوري اسلامي ايران جدي نگيريم نسخه بدل ارتش عربستان خواهيم شد.

آيت الله نمازي تفاوت نيروهاي مسلح در نظام اسلامي با نيروهاي مسلح در ساير نظام هاي سياسي جهان را در دفاع از اسلام و آرمانهاي نظام اسلامي دانست و افزود: گرايش نيروهاي مسلح به مسائل ارزشی و معنوي است.

وي افزود: دو موضع معاد و ظهور امام عصر دو بحث اساسي است كه بايد در دستور كار آموزش كلاس هاي عقيدتي سياسي قرار داشته باشد چرا كه يكي از مسائلي كه سبب تقويت انسان براي پرهيز از گناه و توجه به معاد و حساب و مواقف مي شود موضوع معاد است.

نماينده ولي فقيه در كاشان با تأكيد بر اينكه نوجوانان و جوانان را در آموزش و پرورش بايد به گونه اي تربيت كنيم كه منتظران واقعي امام زمان(ع) باشند، گفت: پرهيز از گناه و معصيت در جامعه اي كه غيبت رواج دارد از مسائل مهم و حائز اهميت است./1307/پ203/ب1

ارسال نظرات