۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۵۶۳۶۴۸
معاون تبلیغ حوزه های علمیه:

بحران هویت مهمترین مشکل امروز طلاب است

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه با بیان این که ما در دنیای طلبگی دچار بحران هویت هستیم و نمی دانیم طلبگی چیست، گفت: در ابتدا باید طلبگی برای طلاب تفهیم شود.
معاون تبلیغ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابلسر، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن نبوی، معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه امروز در همایش تجلیل از اساتید حوزه علمیه مازندران با بیان این که ما در دنیای طلبگی دچار بحران هویت هستیم و نمی دانیم طلبگی چیست، گفت: در ابتدا باید طلبگی برای طلاب تفهیم شود.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که طلبه ای که مبلغ می شود و در تبلیغ اخلاصش ضعیف است چون هویت طلبگی را نشناخته است، افزود: اگر طلبه مادی به جامعه عرضه شد نمی تواند مردم را به سوی خدا هدایت کند.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی همچنین با اشاره به این که پول مرض دین است و مردم به خاطر پول دینشان را به باد می دهند، گفت: وظیفه و رسالت عالم این است که مردم را از این ویروس خطرناک نجات دهد.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه ادامه داد: اگر یک طبیب دنبال این درد است و درد را به سمت خودش جذب می کند مراقب باشید که این فرد نمی تواند انسان تربیت کند.

وی با تأکید براین که مدیران حوزه باید حداقل های زندگی اساتید را تأمین کنند، تصریح کرد: اگر استادی حرف از پول بزند به درد تربیت مبلغ دین و خدا نمی خورد.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی با بیان این که زمانی که تکلیف خود را نصرت دین می دانم باید شبانه روز برای گسترش و تبلیغ دین تلاش کنم، افزود: امروز دشمنان با همه توان خود به صحنه آمده اند و در حال قتل و عام جوانان ما هستند.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند فضای مجازی فرزندان ما را قتل و عام می کند، گفت: یک مجاهد دین باید بکوشد تا این معضل مهم اجتماعی و فرهنگی را رفع کند.

وی با بیان این که هویت طلبگی را در باید همواره تذکر داد تا طلبه مادی و دنیایی تربیت نشود، افزود: دائم باید یادآوری کرد که جایگاه طلبه سربازی امام زمان(عج) است.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی با تأکید برای که امام زمان(عج) با ظهور خود عدل جهانی را ایجاد و حاکمیت دین را برپا خواهد کرد و این خواسته ما است، گفت: ما در حد توان خود باید سرمایه گذاری کنیم تا انگیزه طلبگی را به طلاب بفهمانیم.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه با بیان این که اگر یک طلبه فلسفه خواندن دانش دین را ندارند به آن توجه نخواهد کرد، بیان داشت: انگیزه آموزشی طلاب را نباید تضعیف کرد گاهی در هر درسی می توان انگیزه سازی کرد.

وی با تأکید بر این که برای تذکرهای اخلاقی نباید منتظر معاونت تهذیب باشیم، گفت: بهترین تذکر اخلاقی تذکری است که استاد در درس و بحث یادآوری کند، این شیوه تذکر قدرت اثرگذاری بالایی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی با بیان این که مسائل و اصول پایه ای و ریشه ای در حوزه نباید فراموش شود، بیان داشت: متأسفانه گاهی اوقات مسائل اولیه به طلاب آموزش داده نمی شود این در حالی است که ابتدا باید فکر کرد تا به علم رسید چون هیچ علمی جز علم خدایی نمی تواند عالم تحویل جامعه دهد./۹۵۰/پ203/ب1

ارسال نظرات