۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۳
کد خبر: ۵۶۳۶۹۷
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

شوراهای اسلامی زبان گویای مردم باشند

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: شوراهای اسلامی زبان گویای مردم هستند و باید مدیران در همه سطوح برای حل مشکلات جامعه از توانمندی‌های شوراها استفاده کنند.
یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار با اعضای شورای عالی استان، اظهار کرد: نیت و هدف شوراهای اسلامی شهر و روستا خدمت به مردمی است که ولی‌نعمتان این انقلاب و نظام هستند.

وی با بیان اینکه شوراها زیرمجموعه این نظام و انقلاب هستند، افزود: باید مردم‌سالاری دینی در همه حوزه‌ها نمود داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: مردم صاحبان اصلی این نظام بوده و شوراهای اسلامی زبان گویای همین مردم هستند؛ ازاین‌رو لازم است مدیران در همه سطوح برای حل مشکلات جامعه از توانمندی‌های شوراها که درواقع بازوان اصلی این نظام به شمار می‌روند، کمک بگیرند.

به گفته رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی باید مسؤولان در امر خدمت به مردم از شوراهای اسلامی طلب استمداد کرده و از استبداد و خودرأی بودن پرهیز کنند.

رییس شورای استانی حوزه علمیه استان خراسان شمالی تصریح کرد: کشور ما مردم‌سالاری دینی را پذیرفته و بدون حضور مردم حکومت معنا و مفهومی ندارد.

وی اظهار کرد: از ابتدای انقلاب تاکنون مردم همگام با آرمان انقلاب و اسلام و در یک‌جهت حرکت کرده و در همه صحنه‌ها از نظام اسلامی دفاع کرده‌اند؛ ازاین‌رو شایسته بهترین خدمات هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تأکید کرد: مسؤولان باید برای حل معضلات و مشکلات جامعه، شوراهای اسلامی را همکار و رفیق راه خود بدانند نه رقیب؛ زیرا اگر به دید رقیب به آنها نگاه کنند در امر خدمت به مردم کمتر توفیق خدمت پیدا می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی افزود: متأسفانه هنوز جایگاه و نقش شوراها در بین مردم و مسؤولان به‌خوبی جا نیفتاده؛ به همین دلیل لازم است در این خصوص دیدگاه مردم و مسؤولان تغییر کند.

وی اضافه کرد: باید همه مسؤولان در کنار هم و با هم بوده، به یکدیگر کمک کنند و از استبداد و خودرأی بودن پرهیز کنند./9314/پ203/ب2

ارسال نظرات