۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۵
کد خبر: ۵۶۳۷۰۸
حجت الاسلام علیزاده:

تبلیغ ویترین حوزه های علمیه است

رییس قطب اخلاق، خانواده و سبک زندگی دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به این که امروزه برخی اقلیت های مذهبی به ترویج اخلاق کاذب پرداخته اند، گفت: رقیبان شیعه با استفاده از اخلاق کاذب نکات روانشناسانه مردم را جذب خودشان می کنند.
حجت الاسلام مهدی علیزاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مهدی علیزاده رییس قطب اخلاق، خانواده و سبک زندگی دفتر تبلیغات اسلامی در اختتامیه نخستین جشنواره سراسری شعر و خاطره اخلاق تبلیغ دین که عصر امروز در سالن همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی قم  برگزار شد، با بیان این که این قطب، نسبت به اخلاق در حوزه ملی و صنفی فعالیت می کند، گفت: در بخش صنفی روحانیت سعی کرده ایم که از میان همه شئون آن، تبلیغ را به علت حساسیت هایی که دارد انتخاب کنیم.

وی با بیان این که تبلیغ، ویترین حوزه های علمیه است، اظهار داشت: اعتلای اخلاق در تبلیغ دین همواره مد نظرمان بوده است، زیرا اخلاق تبلییغ بسیار مهم و اثرگذار بوده و افزون بر این بسیار مورد تأکید قرآن کریم قرار گرفته است.

حجت الاسلام علیزاده خاطرنشان کرد: در تبلیغ با انسان ها سروکار داریم و باید بدانیم که احساسات و عواطف انسانی نقش بسزایی در قضاوت های او دارد.

رییس قطب اخلاق، خانواده و سبک زندگی دفتر تبلیغات اسلامی افزود:  بارها در سیره معصومان(ع) دیده شده است که ایشان به جای این که با افراد مبغض و معاند به بحث و استدلال های سنگین بنشینند، با انجام یک امر اخلاقی آن ها را نسبت به دین اسلام جذب کرده اند.

وی با اشاره به این که اخلاق فردی، اجتماعی، بندگی و زیست محیطی در تبلیغ نقش ارزشمندی دارد، ابراز کرد: منش و سلوک مبلغان دینی در معرض توجه عمومی است، بر این اساس باید به گونه ای عمل کنند که همه بدانند این شخص در مکتب امام صادق(ع) رشد و تحصیل کرده است.

حجت الاسلام علیزاده ادامه داد: یک مبلغ نباید میان قول و عمل اش تفاوتی احساس شود و علاوه بر این باید به صورتی عمل کند که مردم میان آن چه که از طلاب و روحانیون ذهنیت دارند و عملکرد مبلغ فاصله ای احساس نکنند.

رییس قطب اخلاق، خانواده و سبک زندگی دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به این که امروزه سایر اقلیت های مذهبی همچون بهائیت و غیره به ترویج اخلاق کاذب پرداخته اند، گفت: رقیبان شیعه امروزه به اثرگذاری اخلاق در مردم پی برده اند و با استفاده از نکات روانشناسانه مردم را جذب خودشان می کنند و این موضوع کار مبلغان را سخت می کند و باید تلاش های فراوانی در این عرصه داشته باشند و به دشمن میدان ندهند.

وی یادآور شد: شعر و نثر ادبی می تواند بهترین ظرفیت برای رساندن پیام های اخلاقی به مردم باشد که مبلغان و مجاهدان لشکر امام زمان(عج) باید از این ظرفیت در انتقال پیام اسلام به همگان به خوبی استفاده کنند./841/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات