۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷
کد خبر: ۵۶۳۷۲۳
با حضور ‌آیت الله اعرافی؛

گردهمایی طلاب و فضلای استان یزد برگزار شد

«گردهمایی طلاب و فضلای استان یزد» با حضور آیت الله اعرافی، حجج اسلام حسینی نژاد، حسینی کوهستانی و جمعی از علما و طلاب استان یزد در قم برگزار شد.
گردهمایی حوزه و انقلاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا «گردهمایی طلاب و فضلای استان یزد» امشب با حضور آیت الله علیرضا اعرافی، حجج اسلام سید علی‌اکبر حسینی نژاد و جمعی از علما و طلاب استان یزد در سالن همایش دارالشفاء برگزار شد.

ماه شعبان، پلکانی به سوی رمضان

بر اساس این گزارش، آیت الله اعرافی درباره حقیقت ملکوتی ماه رجب، شعبان و رمضان بیان کرد: این سه ماه یک ظاهر تقویمی دارند که همه مردم آن را درک می‌کنند، اما یک باطن ملکوتی هم دارد که درک آن برای همه میسر نیست و کسانی هم که قادر به درک این مرتبه هستند، دارای مراتبی هستند.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور ماه شعبان را پلکانی برای صعود به ماه رمضان توصیف کرده و گفت: دعاها و مناجاتی که در ماه شریف شعبان وارد شده است، برای گشودن روزنه‌ و دروازه‌ای از ملکوت پر فروغ ماه شعبان بر روی بندگان است، ماه شعبان علاوه بر این فلسفه ذاتی ملکوتی و عرفانی مشتمل بر یک سلسله مناسبت‌های ویژه از جمله؛ نیمه‌شعبان و تولد امام عصر و ائمه(ع) هم می‌باشد و در کنار این فلسفه‌های ذاتی در ماه شعبان، فلسفه مقدمی هم  دارد، چراکه این ماه پلکانی برای صعود به قله ماه مبارک رمضان است.

فصل ممیز حوزه عملیه

وی تأکید کرد: فصل ممیز و حقیقت حوزه علمیه سلوک در مراحل شعبان و رمضان و سیر به قله‌هایی است که از این مسیر انجام می‌شود، مناجات شعبانیه تثبیت کننده یک دوره سلوک روحی و اخلاقی است.

آیت الله اعرافی با اشاره به فرازی از مناجات شعبانیه غفلت را بدترین مرض عنوان کرد و گفت: سه ویژگی روحی جهل، غفلت و نسیان در انسان وجود دارد که مانع پیشرفت انسان می‌شود که بدترین این ویژگی‌ها غفلت است، زیرا غفلت همان مرض و حجابی است که بر جان‌ها افکنده می‌شود و در جهت نجات خود بایستی تلاش کرد.

پیشینه درخشان استان یزد

همچنین حجت الاسلام سید محمد شریف حسینی کوهستانی، در این گردهمایی درباره وضعیت استان یزد اظهارداشت: با توجه به عصر ارتباطات و حاکمیت امواج نمیتوان استان‌ها را از یکدیگر جدا کرد، چراکه اگر معضل و بحرانی وجود دارد، به شکل جهانی یا سراسری است  و همه جای کشور به انواع فعالیت‌های و برنامه دسترسی دارند.

رییس سازمان تبلیغات استان یزد ادامه داد: بعضی استان‌ها ازپیشینه‌ بسیار خوبی برخوردار هستند که از آنها استان یزد است و احترام مردم ایران نسبت به اهالی یزد بر کسی پوشیده نیست، این سابقه درخشان استان یزد در تاریخ ثبت شده است.

لزوم ایجاد سدی محکم در برابر شبهات

وی با بیان این‌که استان یزد از ورود امواج، هجمه‌ها و شبهات جدید در امان نبوده است تأکید کرد: بایستی تلاش همه‌جانبه‌ای در برابر این شبهات که درصدد متزلزل کردن عقاید جوانان و مردم جامعه هستند صورت گیرد و ضمن رصد این شبهات، سد محکم اعتقادی در برابر این هجمه‌ها ایجاد شود.

حجت الاسلام حسینی کوهستانی ضعف اعتقادی را علت اصلی تزلزل برخی از جوانان دانست و تصریح کرد: هر زمان که اعتقادات جامعه ضعیف شود، فرهنگ عمومی جامعه نیز ضعیف شده و حتی در شکل معماری و شهرسازی هم مؤثر است.

وی ابراز داشت: خوشبختانه در استان یزد بین دستگاه‌های منصوب رهبر معظم انقلاب، اوقاف، سازمان تبلیغات و... هماهنگی لازم در جهت فعالیت‌های فرهنگی وجود دارد و کمیته‌های مختلف و متعددی متناسب با هر موضوعی موجود و فعال هستند.

ضرورت افزایش هماهنگی در فعالیت‌های فرهنگی

رییس سازمان تبلیغات استان یزد ادامه داد: این توقع وجود دارد که از طرف متولیان فرهنگی کشور گامی مؤثر در جهت افزایش این هماهنگی برداشته شود، زیرا هماهنگی بیشتر یقینا اثرگذار است.

در ادامه نیز حجت الاسلام و المسلمین سید علی‌اکبر حسینی نژاد، با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) گفت: تحقق انقلاب اسلامی در ایران لطف بزرگی به جامعه اسلامی است، اما از سوی دیگر مسئولان کشور بایستی نسبت به سطح زندگی خود دقت داشته و مستمندان را در نظر بگیرند.

لزوم انقلابی ماندن استان یزد

رییس مجمع نمایندگان طلاب با اشاره به ساده زیستی رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره) بیان کرد: وقتی نام استان یزد برده می‌شود، در حقیقت نام شهید صدوقی و شیخ عبدالکریم حائری مؤسس برده می‌شود که افرادی ساده زیست و مؤمن بودند.

وی شهید صدوقی(ره) را سبب افتخار نظام اسلامی و مردم ایران دانست و ابراز داشت: شهید صدوقی از یارانی بود که همه مردم ایران به وجود این شخصیت ارزنده افتخار می‌کردند که مصداق بارزی از یاران فدایی امام راحل بودند و انقلاب اسلامی به یاری امثال شهید صدوقی به پیروزی رسید.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد با تأکید بر انقلابی بودن استان یزد خاطرنشان کرد: استان یزد بزرگانی همچون شهید صدوقی، آیت الله مصباح، آیت الله اعرافی و... دارد، به همین جهت این استان مانند سابق که الگوی نظام، انقلاب و جامعه بوده است، بایستی انقلابی بماند و در تاریخ به درخشش خود ادامه دهد./876/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات