۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۵۶۳۷۳۳
امام جمعه موقت تهران:

صبر و استقامت آزادگان نتیجه تأسی به اسلام و قرآن بود

امام جمعه موقت تهران گفت: صبر و استقامت آزادگان ما در دوران اسارت نتیجه تاسی به اسلام و قرآن بود.
حجت الاسلام ابوترابی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی امام جمعه موقت تهران، شامگاه یکشنبه در آیین رونمایی از کتاب «سرباز کوچک امام ره» که در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد، اظهار داشت: آزادگان ما در دوران اسارت و سخت‌ترین شرایط زیر شکنجه بعثی‌ها با ایمان و صبری که داشتند به همه دنیا درس دادند.

وی افزود: صبر و استقامت آزادگان ما برای همه تاریخ از گذشته تا امروز و آینده درس دارد، امروز جبهه مقاومت که در شرق و غرب دنیا مقابل باطل ایستادگی می‌کند دستاورد الگوگیری از مقاومت و ایستادگی رزمندگان و آزادگان ما در دوران جنگ و اسارت است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با بیان اینکه صبر و استقامت آزادگان ما در دوران اسارت ناشی از تاسی به اسلام و قرآن بود، گفت: رفتار سنجیده آقای طحانیان با آن خبرنگار زن خارجی در دوران اسارت برای مردم ما بسیار افتخار آفرین است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به تقریظ رهبر معظم انقلاب بر این کتاب، عنوان کرد: تقریظ رهبر معظم انقلاب بر این کتاب جایگاه اثر را بازگو می‌کند که ارزش‌های آن دوران را به خوبی بیان کرده است.

وی با اشاره به سخنی از آقای طحانیان مبنی بر اینکه ما هرچه داریم از اسلام است، ابراز کرد: اسلام ثمرات صبر و استقامت را در رفتار آزادگان ما طی دوران اسارت به نمایش گذاشت.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد ادامه داد: به اعتراف خبرنگاران خارجی در بازدید از اسرای ما در اردوگاه‌های مخوف عراق آزادگان ما بدون کوچکترین ناهنجاری اخلاقی دست به ایثار و گذشت می‌زدند اما اسرای کشورهای دیگر دچار افسردگی، بیماری‌های روانی یا خودکشی می‌شدند، و این همه ناشی از ایمان آزادگان ما به اسلام ناب محمدی بود.

امام جمعه موقت تهران افزود: امروز هم جامعه ما باید به ارزش‌های اخلاقی اسلام توجه کند که بتواند آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی را برطرف کند، ارزش‌های اخلاقی نظیر ایثار و گذشت از جمله کارهایی بود که آزادگان در دوران اسارت برای آن بر یکدیگر سبقت می‌گرفتند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز دنیای اسلام برای وحدت و یاری یکدیگر نیاز به ایثار و مقاومت دارد، امیدواریم که مقاومت ایستادگی برادران مسلمان ما در کشورهایی نظیر یمن، بحرین، عراق، سوریه، لبنان و فلسطین به پیروزی ختم شود./813/پ202/ب1

ارسال نظرات