۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۵۶۳۷۴۷
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

شبکه های مجازی، منابر سیار تبلیغ دین هستند

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر استفاده بیشتر طلاب و روحانیان از فضای مجازی، گفت: شبکه‌های مجازی منبر سیار هستند؛ به همین دلیل لازم است روحانیان به‌ویژه طلبه‌های جوان بیش از پیش از این فضا استفاده کنند.
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به رسالت طلاب و حوزه‌های علمیه در جامعه اسلامی، اظهار کرد: حوزه‌های علمیه رسالت دارند باران صفت ببارند و در تزکیه و طهارت جامعه تلاش کنند.

وی افزود: طلاب حوزه‌های علمیه، مصداق کلام امام صادق(ع) هستند که می‌فرماید: عده‌ای بنده خدا بوده و باران صفت هستند و از برکات خودشان دیگران را هم سیراب می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: طبق آیات قرآن، انبیاء، ائمه، اولیای الهی و علمای دین به‌صورت زنجیر بر روی زمین قرار گرفتند تا دین را تبلیغ کنند؛ بر این اساس طلاب حوزه‌های علمیه ادامه‌دهنده راه انبیاء و اولیای الهی هستند.

وی با تأکید بر اینکه باید طلاب حوزه‌های علمیه ابتدا خود را صالح کرده و بعد از آن مصلح جامعه شوند، اضافه کرد: طلبه پس از ورود به حوزه باید نیتش صالح و طاهر شدن باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به حدیث «زکاه العلم نشره» افزود: یکی از مصادیق رزق علم‌آموزی بوده و هر رزقی زکاتی دارد که زکات علم، انتشار آن است؛ بنابراین اگر انسان آموخته‌های خود را در جامعه منتشر کند برکات علمش بیشتر می‌شود.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: مباحثه یکی از سنت‌های حسنه‌ای است که در حوزه‌های علمیه رواج دارد؛ چراکه هر طلبه پس از آموختن مطالب درسی با مباحثه کردن با دیگران خود می‌تواند استاد آن مبحث شود.

وی با تأکید بر اینکه باید طلاب در تهذیب خودشان بکوشند و مهذب دیگران باشند، تصریح کرد: شبکه‌های مجازی منبر سیار هستند؛ به همین دلیل لازم است روحانیان به‌ویژه طلبه‌های جوان بیش از پیش از این فضا استفاده کنند./9314//۳۰۳/خ

ارسال نظرات