۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۱
کد خبر: ۵۶۳۷۷۳
حجت الاسلام والمسلمین شبستری:

روحیه اشرافی گری و زیاده خواهی در مسؤولان سبب ارتجاع می شود

نماینده خبرگان گفت: روحیه زیاده‌خواهی، اشرافی‌گری و تجمل‌گرایی در رژیم ستم‌شاهی وجود داشت و اگر امروز مسؤولانی چنین روحیه‌ای داشته باشند، ارتجاع و بازگشت به گذشته خواهد بود.
حجت الاسلام و المسلمین جواد مجتهد شبستری

حجت الاسلام والمسلمین جواد مجتهد شبستری، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا بیان داشت: رهبر معظم انقلاب بارها در بیاناتشان اشرافیگری و تجملگرایی را از آفات انقلاب دانسته و از آن با عنوان ارتجاع نام بردهاند.

حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری با بیان این که ارتجاع به شدت با اهداف انقلاب در تضاد است، اظهار داشت: روحیه زیادهخواهی، اشرافیگری و تجملگرایی در زمان گذشته و در میان مسؤولان رژیم ستمشاهی وجود داشت. اگر بنا باشد امروزه مسؤول یا مسؤولانی در کشور چنین روحیهای داشته باشند، طبیعتاً ارتجاع و بازگشت به گذشته خواهد بود که از دیدگاه اسلام صفت مذمومی است.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: بر اساس فرمایشات امیرمؤمنان علی(ع) در نهجالبلاغه، خداوند متعال بر پیشوایان و مسؤولان کشور واجب کرده است تا خود را با طبقات پایین جامعه مقایسه کنند.

وی با تأکید بر این که مبارزه با فساد و اشرافیگری از مهمترین اهداف انقلاب بوده است، تصریح کرد: روحیه اشرافیگری و تجملگرایی یکی از آفات و تهدیدات انقلاب به شمار میآید، از این رو ضروری است تا به سرعت با آن برخورد شود.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: برای مقابله با روحیه اشرافیگری و تجملگرایی لازم است مسؤولان امر در مباحثی همچون حقوقهای نجومی که رهبر معظم انقلاب و آحاد مردم مطالبهگر آن بودند، گزارشی کامل و جامع ارائه کنند.

وی با اشاره به منشأ پیدایش روحیه اشرافیگری و زیاده خواهی در میان برخی از مسؤولان، عنوان کرد: بیتردید اشخاصی که خود را مؤدب به آداب اسلامی و الهی نکرده باشند، عبودیت و بندگی که از دستورات دین است، در جان آنها نخواهد نشست و در نتیجه رذائل اخلاقی در آنها نمو خواهد یافت./878/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات