۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۵۶۳۷۸۶
حجت الاسلام موسوی:

مبارزه با فساد به یک فرهنگ تبدیل شود

امام جمعه الشتر بر اهمیت مبارزه با فساد برای نجات جامعه از آفت های حاصل از فساد تأکید کرد و گفت: مبارزه با فساد باید به یک فرهنگ تبدیل شود.
امام جمعه الشتر

حجت الاسلام سیدسجاد موسوی، امام جمعه الشتر، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب در رابطه با فساد بیان داشت: فساد یک معنای عام دارد که مصادیق منکراتی زیادی را در بر می گیرد.

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت جدی گرفتن موضوع مبارزه با فساد افزود: در این راستا ابتدا مبارزه با فساد باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه تبیین شود.

امام جمعه الشتر تصریح کرد: پیش از اینکه مبارزه با فساد به عنوان یک فرهنگ تبیین شود همه آحاد مردم و مسؤولان باید وجدان کاری داشته باشند و در زمینه مبارزه با فساد از خودمان شروع کنیم.

وی رواج و بروز فساد را موجب شکسته شدن روحی و روانی افراد و جامعه دانست و تأکید کرد: برای جلوگیری آسیب ها و مشکلات ناشی از رخ دادن فساد بیاد به صورت ویژه و جدی با مفاسد در زمینه های مختلف برخورد شود.

حجت الاسلام موسوی با تأکید بر ضرورت نحوه صحیح برخورد با مفاسد اظهار داشت: برخی مواقع ناشی گری در ورود با مفاسد خود فسادآور است و باید هوشیار باشیم.

زیاده طلبی و اشرافی گری زمینه ساز ایجاد فساد است

وی با اشاره به اینکه در برخورد با مفاسد ابتدا باید بدانیم که ما حقی در ورود به این زمینه داریم و یا نه و بعد اقدامی صورت گیرد، خاطرنشان کرد: در باب امربه معروف و نهی از منکر باید معروف و منکر را بشناسیم.

رییس حوزه علمیه الشتر با بیان اینکه فساد در بسیاری از موارد ناشی از زیاده طلبی، اشرافی گری و تجمل گرایی است، متأسفانه در برخی موارد این مسائل موجب بروز فساد می شود و آنگونه که باید با مفاسد برخورد جدی نشده است.

وی اظهار داشت: اگر به صورت جدی با فساد مبارزه نشود اصول و ارزش های انقلاب از بین می رود و ساختار انقلاب عوض می شود./9451//۳۰۳/خ

ارسال نظرات