۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۵۶۳۸۰۶
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

مطرح کنندگان حضور بانوان در ورزشگاه ها به دنبال هموار کردن مسیر استحاله فرهنگی هستند

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از کسانی که اصرار به حضور بانوان در ورزشگاه ها دارند، گفت: طرح چنین مسائلی در کشور شیطنت و حاشیه سازی است و نباید چنین توقعاتی در جامعه ایجاد شود.
امام جمعه قائمشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر، حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری بعد از ظهر امروز در دیدار جمعی از پاسداران انقلاب اسلامی با تبریک اعیاد شعبانیه و همچنین گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مطهری بر ضرورت مطالعه دقیق آثار و تألیفات این شخصیت برجسته انقلاب اسلامی تأکید کرد.

وی از شهید مطهری به عنوان شخصیتی اثرگذار و محوری در انقلاب اسلامی یاد کرد و افزود: آراء و اندیشه های این روحانی انقلاب در بسیاری از مقاطع عامل برون جامعه از مشکلات بوده است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری به جامعیت آثار شهید مطهری اشاره کرد و گفت: امام خمینی(ره) در خصوص آثار به جای مانده از ایشان نیز فرمودند آثار شهید مطهری بلا استثنا مفید است واین تعبیر مهمی است.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با اشاره به این که جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره گیری از آراء و اندیشه های تعالی بخش استاد شهید مطهری دارد، خاطرنشان کرد: مراکز حوزوی و دانشگاهی باید با نگاه عمیق تری نسبت به آثار شهید مطهری برخورد کنند.

امام جمعه قائمشهر با بیان این که اندیشه های جامع استاد شهید مطهری سد محکمی در برابر اندیشه های منحرف غربی است، تصریح کرد: شهید مطهری در ابعاد مختلف اعتقادی، توحیدی و معاد کتاب های وزینی دارد که هم تخصصی بوده وهم برای عامه قابل فهم است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری بر ضرورت توجه جدی حوزه های علمیه به آثار و تألیفات شهید مطهری تأکید کرد و گفت: سیره عملی آن شخصیت برجسته انقلاب می تواند یک الگو کامل و جامع برای طلاب جوان حوزه علمیه باشد.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی در ادامه سخنان خود گفت: در دورانی که گروه های انحرافی همه توان خود را برای تغییر افکار و عقاید دینی مردم و نسل جوان به کار گرفته بودند استاد شهید مطهری با استدلال های عمیق و جامع خود مانعی بزرگ در برابر آن اندیشه های منحرف ایجاد  کرد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که استاد شهید مطهری شخصیتی از جنس ایمان و اندیشه بود، ادامه داد: این روحانی انقلابی و با بصیرت همه عمر خود را در جهت تحقق آرمان های متعالی اسلام و انقلاب صرف کرد.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با اشاره به این که عده ای افکار و اندیشه های شهید مطهری را تنها مختص دوره ای خاص می دانند، تصریح کرد: این در حالی است که اندیشه های آن عالم انقلابی برای ادوار مختلف قابل استفاده است و می توان پاسخگوی نیازهای امروز جامعه نیز باشد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که شهید مطهری در ساخت بنیان های فکری انقلاب و نظام نقش مؤثر و تعیین کننده ای داشتند، بیان داشت: منافقان کوردل به دلیل نقش محوری شهید مطهری در عرصه های مختلف انقلاب، ایشان را به شهادت رساندند.

وی با بیان این که آثار و تألیفات استاد شهید مطهری سرشار از اندیشه های ناب اسلامی است که می تواند برای مخاطبان و علاقه مندان تحول آفرین باشد، خاطرنشان کرد: متأسفانه آن طور که شایسته بود از این آثار و اندیشه های ارزشمند در جامعه بهره گرفته نشد.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از کسانی که اصرار به حضور بانوان در ورزشگاه ها دارند، گفت: طرح چنین مسائلی در کشور شیطنت و حاشیه سازی است و نباید چنین توقعاتی در جامعه ایجاد شود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که کسانی که به دنبال ایجاد چنین توقعی در جامعه هستند به دنبال هموار کردن مسیر استحاله فرهنگی هستند، تصریح کرد: عاقبت این مسأله نیز رفتن غیرت مردان و شرم و حیای بانوان در جامعه خواهد بود.

امام جمعه قائمشهر با بیان این که حضور زن و مرد در میادین ورزشی به صورت تماشاگر خلاف فطرت نظام هستی برای زن است، گفت: کسانی که تشویق به این کار می کنند در صدد آسیب زدن به فرهنگ، شخصیت، اعتبار و ارزش خانم ها هستند واین نشانه انحراف است./۹۵۰/پ203/ب1

ارسال نظرات