۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۳
کد خبر: ۵۶۳۸۲۹

همکاری ایران و چین برای مبارزه به تروریسم و تهدیدهای امنیتی

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با لیوئد جین معاون ضدتروریسم وزیر امنیت عمومی جمهوری خلق چین در وزارت کشور دیدار کرد.
ذوالفقاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور امروز در دیدار با لیوئد جین معاون ضدتروریسم وزیر امنیت عمومی جمهوری خلق چین که در وزارت کشور برگزار شد، گفت: طی دو سال اخیر همکاری‌ و تعاملات ما با کشور چین در زمینه مبارزه با مواد مخدر، ترویست، حوزه سایبری و جرایم سازمان‌یافته روبه افزایش است.

وی افزود: بین دو کشور دوره‌های آموزشی افزایش یافته و تصمیمات جدی‌تری برای مبارزه با تروریست و تهدیدهای امنیتی گرفته شده است.

ذوالفقاری بیان داشت: با توجه به اینکه در منطقه تروریست از بین رفته گروه‌های داعشی به اطراف کشور ما و چین منتقل شدند که باید درباره آنها اقدامات اطلاعاتی و امنیتی صورت گیرد.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور درباره تفاهم‌نامه بین ایران و چین برای مبارزه با تروریست و مواد مخدر، ابراز کرد: در این زمینه بین ایران و چین تفاهم‌نامه‌ای نوشته شده که آموزش‌ها، تجربیات و برنامه‌های دوطرف در اختیار دو کشور قرار گیرد.

همچنین در این دیدار لیوئد جین نیز طی سخنانی با تشکر از کشور ایران برای برگزاری چنین جلسه‌ای، اظهار داشت: در جلساتی که با مسؤولان امنیتی کشور ایران داشتیم درباره جرایم بین‌المللی به موفقیت‌هایی دست یافتیم، امید که با این اقدامات گام‌های بلندی در مبارزه با تروریست و مواد مخدر برداشته شود./۸۱۳/پ۲۰۲/ق

 

ارسال نظرات