۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۶
کد خبر: ۵۶۳۸۳۷
خزعلی:

دشمن به دنبال از بین بردن بنیان خانواده است

خزعلی خانواده را یکی از اساسی‌ترین بنیادهای زندگی بشری دانست و گفت: به رغم فراز و نشیب‌های فراوانی که برای نهاد خانواده به وجود آمده است ولی همچنان نقش مهمی در همه ابعاد فردی و اجتماعی زندگی بشر داشته و دارد.
خانواده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کبری خزعلی رییس دانشگاه الزهرا(س)، امروز در مراسمی که مدرسه علمیه کوثر ورامین برگزار شد ضمن بیان اهمیت نقش زنان در خانواده گفت: زنها و مردها هر دو بندگان خدا هستند و سیر انسانی دارند و هر کدام به طور جداگانه به کمال می رسند.

وی در ادامه به موهبت‌هایی الهی که خداوند به زنان عطا کرده اشاره کرد و ادامه داد: خلاقیت، ربوبیت، رحمان و رحیم بودن از جمله صفاتی است که خداوند به زنان داده است اما کشورهای غربی در نظر دارند زن را از مقام ربوبیت به زیر آورده و در مقابل او را به انجام کارهای روزمره و به دست آوردن مشاغل طاغت فرسا هدایت کنند .

رییس دانشگاه الزهرا(س) خانواده را یکی از اساسی‌ترین بنیادهای زندگی بشری دانست و ابراز کرد: به رغم فراز و نشیب‌های فراوانی که برای نهاد خانواده به وجود آمده است ولی همچنان نقش مهمی در همه ابعاد فردی و اجتماعی زندگی بشر داشته و دارد .

خزعلی با اشاره به آمار طلاق در جامعه و بالا رفتن سن ازدواج جوانان، اظهار داشت: بر اساس تحقیقات صورت گرفته سن ۱۵ تا ۱۹ سالگی بهترین سن ازدواج برای جوانان است چرا که در این سن جوانان عشق و علاقه اولیه و واقعی خود را فقط برای همسرانشان آن هم به صورت حلال ابراز می‌کنند. اما بیشترین طلاق‌ها در سنین ۲۵ تا ۳۰ سالگی صورت می‌پذیرد چرا که در این سن حساسیت افراد بسیار بیشتر است .

وی نقش مادر را در تعیین سرنوشت فرزندان بسیار مهم قلمداد کرد و بیان داشت: اگر فرزندان در خانواده‌ای غرب زده و خودباخته شدند باید به شأن و جایگاه مادر در درون خانواده نگریست، اگر مادر در درون خانواده حقیر باشد و هر کس به هر گونه ای که خواست با او رفتار کند جایگاه این مادر حقیر فرزندانی شریف نخواهد بود .

رییس دانشگاه الزهرا(س) با استناد به روایات، گفت: در روایات آمده اگر می‌خواهید فرزندانی کریم داشته باشید باید آداب و رفتار خود را در خانواده حسنه کنید.

خزعلی با اشاره به نزول جایگاه و ارزش زن در جامعه کنونی، اظهار داشت: امروزه برای این که زنان بتوانند در جامعه حضور داشته باشند به خودآرایی می‌پردازند یعنی برای حضور در جامعه باید جسم‌شان را عرضه کنند و این یعنی بردگی نوین برای زنان، در حالی که باید فکر زن، شخصیت زن و مهارتهای او به عنوان ارزش شناخته شود .

وی با اشاره به ظلمهای قانونی که هم اکنون به زنان می‌شود، ابراز کرد: در شناسنامه‌های جدید صفحه ازدواج برداشته شده است و اگر فرد بخواهد ازدواج کند ازدواج او غیر قانونی خواهد بود یعنی اگر دختری در سن ۱۶ سالگی ازدواج کند و بعد از یک سال صاحب فرزند شود و همسرش فوت کند در قانون پدری برای این فرزند وجود ندارد چرا که فرد زیر ۱۸ سال کودک محسوب می‌شود، آیا این قانون ظلم به زن نیست.

رییس دانشگاه الزهرا(س) با اشاره به بند ۵ سند ۲۰۳۰ گفت: در این بند آمده است که زن در هر جایی و در هر سنی و با هر شرایطی که دارد می‌تواند از جسمش استفاده کند و هر جا دلش خواست می‌تواند فرزندش را سقط کند.

وی در پایان افزود: این بند ابتدا فساد را در جامعه تزریق و بعد امکان ازدواج حلال را از زنان می‌گیرد و این یعنی طرح صهیونیستی که باید ۴ میلیارد از روی زمین حذف شوند./813/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات