۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۵۶۳۸۴۷
رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین مطرح کرد؛

القای ناکارآمدی نظام؛ توطئه امروز دشمن

حجت الاسلام والمسلمین فرخ‌فال گفت: برخی می‌خواهند این نظام را ناکارآمد نشان دهند، در صورتی که انصافا عملکرد این نظام اسلامی که منش و مبنای آن‌ را حضرت امام خمینی(ره) بنا نهاده و امروز توسط رهبر معظم انقلاب هدایت می‌شود عالی ارزیابی می‌شود.
حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال | هشتمین اجلاسیه مجمع عمومی جامعه مدرسین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ‌فال استاد حوزه علمیه قم در گردهمایی طلاب و فضلای استان البرز که امشب در زیرزمین دفتر آیت الله نوری همدانی برگزار شد، با اشاره به تهدیدهای کشورهای غربی و آمریکا مبنی بر پاره کردن برجام تصریح کرد: مگر برجام چه حاصلی برای کشور و جامعه داشته است که حال تهدید به پاره کردن برجام می‌کنند، اگر ملت ایران به آرمان‌های گذشته خود پاییند باشد، این فشارهای کشورهای استکباری نمی‌تواند آسیبی به ملت ایران وارد کند.

وی با اشاره به توطئه‌های دشمنان نظام اسلامی برای ناکارآمد نشان دادن نظام بیان کرد: برخی می‌خواهند این نظام را ناکارآمد نشان دهند، در صورتی که انصافا عملکرد این نظام اسلامی که منش و مبنای آن‌ را حضرت امام خمینی(ره) بنا نهاده و امروز توسط رهبر معظم انقلاب هدایت می‌شود عالی ارزیابی می‌شود.

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه ولی فقیه را رکن اساسی نظام اسلامی عنوان و تصریح کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی مبنا دارد، رکن رکین وسط خیمه جامعه اسلامی، ولی فقیه است که از طرف امام معصوم(ع) برای هدایت جامعه تعیین شده و خوب جواب داده است.

وی با بیان این‌که کار بزرگی چون انقلاب اسلامی، بهای بزرگی چون دشمنی استکبار و غرب را به‌دنبال دارد، گفت: دشمنان نظام اسلامی نمی‌توانند با این نظام دوست باشند، چراکه این نظام فقط از خدای متعال می‌ترسد، آنهم بدون پیرایه‌هایی که کشورهای اسلامی توسط اسلام آمریکایی گرفتار آن شده است.

حجت الاسلام والمسلمین فرخفال با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) بیان کرد: اگر در هر جامعه‌ای سه رکن وجود نداشته باشد، آن جامعه دچار بیهودگی، بی‌هدفی و بی انگیزگی می‌شوند و با وجود این سه هدف جامعه هدفمندی ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: اولین رکن که حفظ خیمه جامعه را برعهده دارد، وجود فقیهی است که قدرت استنباط احکام و اسلام ناب را از منابع شریعت داشته و بتواند پاسخ‌گوی شبهات باشد و آگاهی به تمام جوانب و مسائل مختلق سیاسی و اجتماعی داشته و به تعبیر رهبر انقلاب بصیرت باشد و ترس از خدا داشته باشد.

عضو هیأت رییسه جامعه مدرسین حوزه علمیه درباره دلیل آسیب دیدن حکومت اسلامی بعد از پیامبر بیان کرد: دلیل ورود آسیب جدی به حیثیت حکومت اسلامی و الهی عدم بصیرت است، به طوری که برخی از نخبگان و علمایی که بعضا دست‌پرورده حضرت امیر(ع) بودند کم آوردند، چراکه آگاهی و بصیرت در زمینه‌های مختلف نداشتند.

وی با بیان این‌که فقیهی می‌تواند امت اسلامی را از گفتمان‌های آلوده‌ای فضای مجازی که با هدایت استکبار در جریان است، حفظ کند که فقط از خدا بترسد، گفت: در این صورت جهاد کبیر محقق شده و چنین فقیهی در مقابل استکبار و تشیع لندنی می‌ایستد و مقاومت می‌کند، نتیجه چنین فقیهی امام راحل و رهبر معظم انقلاب می‌شوند که فقط از خدا ترسیده و درمقابل استکبار کوتاه نمی‌آیند.

حجت الاسلام والمسلمین فرخفال افزود: چنین رهبری وقتی در برهه‌ای از زمان‌های مختلف اذهان مردم را با سخن‌های دروغ مسموم می‌کنند، جامعه را هدایت کرده و قطار امت اسلامی را روی ریل خود قرار می‌دهد که اگر این فقیه نباشد، جامعه دچار چالش می‌شود.

وی مطرح کرد: اگر تشیع گفته می‌شود، منظور تشیع بر مبنای معرفت و احترام به اهل بیت طاهرین(ع) است، نه با پیرایه‌‌هایی که کشور پیر استعمار برخی گروه‌ها را گرفتار خود کرده است، در این مسیر مراقبت زیادی لازم است.

رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه در ادامه به معرفی عنصر دوم جامعه پرداخت و گفت: صالح‌ترین فرد جامعه بایستی عمارت جامعه را تحت نظر ولی فقیه بپذیرد، چنین فردی باید صادق و درست‌کار باشد تا از درون دچار چالش نشود و اگر امیر جامعه قابلیت هدایت نداشته باشد، توسط از هدایت جامعه خلع می‌شود.

وی رکن سوم جامعه را این‌گونه توصیف کرد: رکن سوم جامعه بهداشت و سلامت جامعه است، جامعه بایستی نشاط و شادابی خود را حفظ کرده و از کسالت به دور باشد، در این صورت است که از کثرت دشمن، تجهیزات و سلاح دشمن نترسیده و روی به مقاومت می‌آورد.

حجت الاسلام و المسلمین فرخ فال در پایان با تأکید بر حراست از حریم ولایت فقیه بیان کرد: مسئولان قوای سه گانه، حوزه، روحانیت، طلاب و مردم باید حول محور ولی فقیه حلقه زده و از این حریم حراست کنند، این مدافعین حرم که جان خود را در دست گرفته و برای دفاع از ارزش‌های اسلامی و میهن خود، بیرون کشور جنگیدند، نمونه‌ای از عظمتی است که امام راحل به‌صورت امانت در میان جامعه اسلامی گذاشته است./876/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات