۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۵۶۳۸۸۵
در آستانه فرا رسیدن ماه رمضان؛

سمینار روزه و سلامت در تبریز برگزار می شود

مرکز پژوهش های بین رشته ای معارف اسلامی و علوم سلامت منطقه دو کشور با همکاری نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی تبریز؛ سمینار روزه و سلامت را برگزار خواهد کرد.
روزه و سلامت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام یوسف خیری، رییس مرکز پژوهش های بین رشته ای معارف اسلامی و علوم سلامت منطقه دو کشور امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان؛ سمینار یک روزه و علمی «روزه و سلامت» با حضور اندیشمندان حوزه و دانشگاه در تبریز برگزار می شود.

وی با بیان این‌که سمینار با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر آل هاشم، نماینده ولی فقیه در استان اذربایجان شرقی همراه خواهد بود، گفت: این سمینار علمی روز پنج شنبه هفته جاری ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ ازساعت ۸ تا ۱۳ در تالار شهید شایانمهر دانشکده پزشکی برگزار خواهد شد.

مسؤول نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان این‌که سمینار روزه و سلامت با سخنرانی پزشکان متخصص و علمای محقق و همچنین ارایه 10 مقاله همراه خواهد بود، افزود: به تمامی شرکت کنندگان سمینار گواهی امتیاز ماده یک آیین نامه ارتقا (فرهنگی، تربیتی و اجتماعی) اعطا می شود.

حجت الاسلام خیری با اشاره به این‌که سمینار در بخش‌های سخنرانی، ارایه مقاله و همچنین پرسش و پاسخ برگزار می‌شود، گفت: روزه داری و گوارش با سخنرانی دکتر محمدحسین صومی، تحلیلی از تحقیقات انجام گرفته در مورد روزه در جهان با سخنرانی محمد رضا رشیدی، روزه داری و بیماری های کلیه با سخنرانی محسن امجدی از جمله برنامه های سمینار است.

به گفته وی روزه در بارداری و شیردهی با سخنرانی خانم فردی آذر، روزه داری و مصرف دارو با سخنرانی محمدرضا سیاهی، طرح کلی مسایل روان پزشکی در روزه داری اسلامی با سخنرانی ایوب مالک، روزه در بیماری های قلبی و عروقی با سخنرانی حسین نامدار، حفظ سلامت دهان و دندان و روزه داری با سخنرانی خانم کچویی و نقش روزه با محدودیت کالری یا بدون محدودیت با سخنرانی علی طریقت نیز پیش‌بینی شده است.

رییس مرکز پژوهش های بین رشته ای معارف اسلامی و علوم سلامت منطقه دو کشور با اشاره به این‌که تضراب آرا و نظریات فقهی و علمی پیرامون مسأله روزه در بخش پرسش و پاسخ پیش‌بینی شده است، ادامه داد: در بخش پرسش و پاسخ نیز دکتر سید کاظم مدائن، دکتر جلیل واعظ، حجت الاسلام عرفانی‌راد و حجت الاسلام نوبری حضور خواهند داشت.

حجت الاسلام خیری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که احکام اسلامی و شرعی تابع مصالح و مقاصد است، اظهار داشت: این سینمار به دنبال یافتن مصالح روزه‌داری به لحاظ فقهی و علمی است و پاسخ به این‌که روزه چه نقشی می تواند در سلامت فردی داشته باشد./935/پ203/ب1

ارسال نظرات