۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۵۶۳۹۰۸
مسؤول فرهنگی حوزه علمیه خراسان شمالی:

اصلاح سبک زندگی مهم‌ترین مسأله تبلیغی روحانیت در جامعه باشد

حجت‌الاسلام رحمانی گفت: بهترین و ضروری‌ترین مسأله تبلیغی امروز تبلیغ در سبک زندگی است؛ زیرا اگر این مقوله اصلاح شود بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه اصلاح می‌شود.
سبک زندگی اسلامی

حجت‌الاسلام امید رحمانی، مسؤول اداره فرهنگی اجتماعی حوزه علمیه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به اینکه مهم‌ترین رسالت طلاب و روحانیان، تبلیغ دین و آموزه‌های اسلامی در جامعه است، اظهار کرد: هیچ کار و مسؤولیتی نباید سبب شود طلاب و روحانیان از این رسالت تاریخی خود فاصله بگیرند.

وی ادامه داد: بهترین و ضروری‌ترین مسئله تبلیغی امروز تبلیغ در سبک زندگی است؛ زیرا اگر این مقوله اصلاح شود بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه اصلاح می‌شود.

حجت‌الاسلام رحمانی با تأکید بر توجه بیشتر طلاب، روحانیان و مبلغان به این موضوع، اضافه کرد: تبلیغ در شیوه درست زندگی کردن امر مهمی است که نباید ساده‌انگاری شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر کسی در دنیا درست زندگی کند می‌تواند فرصت‌های بسیاری را در عبادت و اطاعت کردن خدا به دست بیاورد؛ چراکه پیوند زندگی‌ها با قرآن و اهل بیت در راستای سبک زندگی اسلامی و توجه به معارف الهی است.

حجت‌الاسلام رحمانی اظهار کرد: برای شکل گرفتن اسلام و احیای ارزش‌های اسلامی تلاش‌های زیادی صورت گرفته؛ اما حفظ، تداوم و شکوفایی اسلام، نیازمند به تبلیغ و ترویج ارزش‌های اسلامی و تحکیم اعتقادات است.

وی ادامه داد: در این زمینه افزون بر اهمیت معرفی الگو، استحکام داشتن در ارزش‌ها نیز درگرو معرفی الگوی تربیتی مناسب است؛ بنابراین ارائه ویژگی‌ها و شرایط الگو در قالب سبک و سیره ائمه اطهار برای انتقال به فضای زندگی امروزی، ضروری به نظر می‌رسد که این مهم باید مورد توجه طلاب و روحانیان باشد.

حجت‌الاسلام رحمانی تصریح کرد: موفقیت روحانی مبلغ و اثرگذاری او در بینش و رفتار افراد درگرو این است که شخصیت روحانیان از سوی مردم پذیرش شود.

وی افزود: جلسات قرآنی و ارتباطات صمیمی با مردم، اجرای برنامه‌های فرهنگی، فراهم کردن زمینه‌های لازم برای حضور جوانان در مسجد و مواردی از این دست سبب تقویت ایمان در دل‌های مردم به‌ویژه جوانان می‌شود./9314//۳۰۳/خ

ارسال نظرات