۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۵۶۳۹۳۵
تولیت مدرسه علمیه ثامن الائمه مطرح کرد؛

گفت‌وگوی بین ادیانی مهمترین ویژگی مدرسه علمیه ثامن الائمه

تولیت مدرسه علمیه ثامن الائمه(ع) گفتگوی بین ادیانی را مهمترین ویژگی این مدرسه بیان کرد و گفت: طلاب مدرسه علمیه ثامن الائمه با نگاهی گسترده به دنیا در امر دیالوگ و جریان‌های بین ادیانی فعال هستند.
جازاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سعید جازاری معمویی تولیت مدرسه علمیه ثامن الائمه(ع)، امروز در جلسه بصیرت افزایی که با موضوع «اهمیت دیالوگ بین اسلام و مسیحیت در مکتب تشیع» در مدرسه علمیه ثامن الائمه(ع) خواهران غرب تهران برگذار شد، گفت: آغاز فعالیت حوزه علمیه ثامن الائمه(ع) از سال 84 کلید خورد.

وی افزود: فقر مرکز تعالیم دینی و مذهبی در غرب تهران ما را به این واداشت که باید نهضتی دینی و مذهبی در این منطقه صورت بگیرد بر همین اساس اقدام به تاسیس حوزه علمیه ثامن الائمه(ع) کردیم.

حجت الاسلام جازاری معمویی ادامه داد: پس از تاسیس این مدرسه علمیه حدود شش سال به صورت غیر رسمی به فعالیت خود ادامه داد که در سال نود از سوی مرکز مدیریت به صورت رسمی به پذیرش و تعلیم طلاب پداخت.

تولیت مدرسه علمیه ثامن الائمه(ع) حوزه علمیه ثامن الائمه(ع) را تنها حوزه رسمی در منطقه غرب تهران بیان کرد و اظهار داشت: با توجه به جریان‌های انحرافی و تهاجمات فرهنگی دشمن علیه مذهب و دین فضای حوزه علمیه ثامن الائمه(ع) با عنایت الهی بسیار مطلوب است.

استاد دانشگاه کاتولیک فرانسه ویژگی خاص این حوزه را توجه به جریان‌های بین ادیانی و دیالوگ دانست و خاطرنشان کرد: طلاب حوزه علمیه ثامن الائمه در امر دیالوگ و جریان‌های بین ادیانی پیشکسوت هستند و هدف ما در این امر نگاه گسترده به جهان است./813/پ202/ب1

ارسال نظرات