۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۶
کد خبر: ۵۶۳۹۴۰
حجت الاسلام احتشام مطرح کرد؛

شاخصه ها و بایدهای تلبس

استاد حوزه با تأکید بر این که دشمن با ترفندهای مختلف درصدد جدایی مردم و روحانیت است، نقش طلاب تازه معمم شده را درخنثی سازی این توطئه دشمن مهم دانست.

حجت الاسلام والمسلمين علي احتشام

حجت الاسلام علی احتشام امام جمعه موقت کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، تلبس به لباس مقدس روحانیت را اقدامی ارزشمند و فرصتی مغتنم برای طلاب علوم دینی دانست و گفت: بدون تردید معمم شدن همزیستی با اولیای دین، علما و شاگردان امام صادق(ع) را تداعی می کند.

وی به بیان شاخصه ها و بایدهای تلبس پرداخت و افزود: یکی از ویژگی های کسانی که می خواهند در حوزه ملبس شوند این است که معارف دینی را به درستی آموخته باشند و قدرت انتقال آنرا به دیگران نیز داشته باشند.

حجت الاسلام احتشام اظهار داشت: طلبه معمم باید از اسلوب و اصول اخلاقی در حدی بهره مند باشد که بتواند با روش و منش صحیح به تألیف قلوب مردم بپردازد.

عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم انقلابی گری و آگاهی از مسائل سیاسی را در کنار تهذیب از دیگر ویژگی های روحانی ملبس برشمرد و ابراز کرد: روحانیان باید در مسیر تبلیغ و راهنمایی مردم از راه نورانی امام راحل الگوبرداری کرده و از شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم اهل بیت(ع) سخن گفته و استعانت بطلبند.

امام جمعه موقت کاشان تصریح کرد: اگر طلبه ای بتواند با اخلاق و بیان مسائل دینی زمینه هدایت و انس مردم با آموزه های دینی را فراهم کند ملبس شدن به لباس مقدس روحانیت بر او واجب است.

وی با تأکید بر این که دشمن با ترفندهای مختلف در صدد جدایی بین مردم و روحانیت است، گفت: یکی از مواردی که می تواند این توطئه دشمن را خنثی کند ملبس شدن طلاب جوان و مهذب است که زمینه انس مردم با دین و روحانیت را ایجاد می کند.

حجت الاسلام احتشام در ادامه به بیان دیگر ویژگی ها و آداب تلبس پرداخت و افزود:‌ طلبه ای که سطح یک را به اتمام رسانده و اطلاعات عملی، رویکردهای اخلاقی و دانش های سیاسی را دارا است وظیفه دارد در زی شاگردی امام صادق(ع) به هدایت و تألیف قلوب مردم پرداخته و نقشه های دشمنان دین و روحانیت را نقش برآب کند./927/ت۳۰۲/ج 

عباس قاسم پور 

ارسال نظرات