۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۷
کد خبر: ۵۶۳۹۵۵
امام جمعه زنجان:

آشنایی جوانان با حقایق دوران دفاع مقدس ضروری است

امام جمعه زنجان گفت: جوانان باید بدانند که تنها در جنگ هشت ساله شرق و غرب علیه ایران اسلامی بود که حتی یک وجب از خاک کشور جدا نشد.
آیت الله علی خاتمی نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان امروز در یادواره سرداران و شهدای سنگرسازان بی سنگر جهادسازندگی آذربایجان شرقی که در مسجد طوبی تبریز برگزار شد، اظهار داشت: عاقبت بخیری در دنیا تنها با تبعیت از مکتب شهیدان و اطاعت از ولایت فقیه در دوران غیبت محقق می شود.

وی افزود: وقتی تصاویر مبارک شهدا را نگاه می کنیم؛ به این حقیقت اجتناب ناپذیر می رسیم که برندگان واقعی دنیا و مسابقه الهی این عزیزان هستند و ما جاماندگان قافله عشق، باید از خداوند متعال درخواست نماییم تا نام ما را در زمره پیروان اهل بیت و دوستداران شهیدان ثبت فرماید. 

امام جمعه زنجان گفت: جهادگران جهادسازندگی و بچه های مخلص آذربایجان از روز پنجم دفاع مقدس در جبهه های حق علیه باطل حضور داشتند، در پایان جنگ این عزیزان متشکل از 3 گردان مهندسی رزمی بودند.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با اشاره به اینکه در حال حاضر صدای ولایتمداری بعضی از افراد معلوم الحال غیرواقعی و فریبکارانه است، افزود: بعضی ها یک ساعت هم در جبهه حضور نداشته اند و در زمان جنگ منویات و فرمایشات امام راحل را مولوی و یا ارشادی می دانستند، الآن دم از ولایت و ولایتمداری می زنند که حرکتی بیهوده و عبث است. 

امام جمعه زنجان ادامه داد: حداقل وظیفه ما این است تا از خداوند بخواهیم نام ما را از طوماری که در اوایل پیروزی انقلاب نوشتیم پاک نکند و ما را به حال خود وانگذارد که در اینصورت جزو گمراهان خواهیم بود.

وی با بیان نقل قولی از فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از امام خمینی(ره)، یادآور شد: سردار صفوی نقل می کرد که روزی به حضور امام رسیدیم، امام راحل فرمودند: واقعه عاشورا یک نیم روز بود و اسلام را 1400 سال است که زنده نگه داشته است، عاشورا به ایران آمد و غرب و جنوب ایران تبدیل به سرزمین عاشورا شد و 8 سال جنگ تحمیلی به نظام مقدس جمهوری اسلامی و کشور تحمیل گردید و باید این دفاع مقدس 800 سال این انقلاب و نظام را حفظ و حراست نماید.

امام جمعه زنجان گفت: تاریخ کشور فراز و فرود های فراوانی داشته و در هر مقطعی از تاریخ غمبار ایران هر زمان حمله خارجی به کشور شده بخشی از میهن عزیزمان جدا شده است، نسل جوان امروز باید بداند در این تاریخ غم‌بار فقط و فقط در نظام جمهوری اسلامی حمله بیگانگان، غرب و شرق و رژیم بعثی عراق به کشور صورت گرفت و یک وجب از خاک ایران جدا نشد، ایران به تنهایی با ملت حاضر در صحنه، صدام و دنیای پشت صدام را به عقب راند.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با بیان این‌که دوران دفاع مقدس را جزو برجسته ترین و ارزشمند ادوار حیات سیاسی کشور دانست و تصریح کرد: در جریان جنگ تحمیلی هشت ساله، همه آنهایی که دل در گرو قرآن و ایران داشتند؛ آمدند و صد البته این امتحان سنگینی بود./۹۳۵/د۱۰۳/ب۱

ارسال نظرات