۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۸
کد خبر: ۵۶۳۹۶۸
از نیمه دوم تیرماه؛

ثبت‌نام مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد آغاز می‌شود

مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد گفت: پذیرش طلاب سطح سه برای سال تحصیلی آتی از نیمه دوم تیرماه در این مدرسه علمیه تخصصی آغاز می‌شود.
مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه ای بجنورد

حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، از آغاز ثبت‌نام طلاب سطح سه در این مدرسه تخصصی از نیمه دوم تیرماه و بعد از ماه مبارک رمضان امسال خبر داد و افزود: طلاب برای سال تحصیلی آتی در این مدرسه علمیه جذب و پذیرش می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه برای سال تحصیلی پیش رو تعداد 15 طلبه در رشته تخصصی کلام جذب مدرسه علمیه امام خامنه‌ای بجنورد می‌شوند، اظهار کرد: سهمیه پذیرش طلبه در این مدرسه علمیه نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است.

حجت‌الاسلام آزموده با یادآوری اینکه اکنون 35 طلبه در رشته‌های تخصصی مدرسه علمیه امام خامنه‌ای بجنورد در سطح سه تحصیل می‌کنند، اضافه کرد: پایه یک تا 6 در سطح یک حوزوی قرار می‌گیرند که معادل فوق‌دیپلم است، سطح دو حوزوی معادل کارشناسی دانشگاهی و شامل پایه‌های 7 و 8 بوده و پایه 9 و سطح سه حوزوی معادل کارشناسی ارشد دانشگاهی است.

وی افزود: پیش از راه‌اندازی مدرسه تخصصی امام خامنه‌ای در بجنورد، امکان تحصیل طلاب در مدارس علمیه استان خراسان شمالی تنها تا سطح یک (کاردانی) و دو (کارشناسی) امکان‌پذیر بود و پس از آن طلاب برای ادامه تحصیل به حوزه‌های علمیه دیگر نظیر مشهد و قم مهاجرت می‌کردند؛ اما با راه‌اندازی این مدرسه علمیه تخصصی مهاجرت طلاب این استان به شهرهای قم و مشهد کاهش چشمگیری داشته است.

گفتنی است، حوزه علمیه خراسان با هزار و 200 سال قدمت و حدود 30 هزار طلبه در حال آموزش در 131 مدرسه علمیه تحت نظر 2 هزار استاد، پس از حوزه علمیه قم دومین مرکز حوزوی ایران است.

مدارس علمیه استان خراسان شمالی از سال 1388 تا سال 95 به‌صورت نمایندگی مدیریت زیر نظر حوزه علمیه خراسان بزرگ اداره می‌شدند اما حوزه علمیه خراسان شمالی از شهریورماه سال 95 به مدیریت استانی ارتقا یافت.

در استان خراسان شمالی 16 مدرسه علمیه شامل 10 مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران فعال بوده و در سال تحصیلی جاری درمجموع هزار و 700 طلبه خواهر و برادر در این مدارس در سطوح یک، دو، سه و چهار زیر نظر 170 استاد اعزامی و حق‌التدریس به تحصیل علوم دینی مشغول هستند./9314/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات