۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۵۶۴۰۷۸
دبیر کل بنیاد بین المللی غدیر:

عشق به خدا تمام گرایش‌های امام علی را جهت می‌داد

آیت الله صدیقی گفت: عشق به خدا تمام گرایش‌های امیرمومنان امام علی(ع) را جهت می‌داد، شناخت انسان کامل کار هرکسی نیست بر همین اساس خداوند خلیفه خود بر روی زمین را خود انتخاب می‌کند.
 آیت الله صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،  آیت الله کاظم صدیقی دبیر کل بنیاد بین المللی غدیر امروز در جشنواره بین المللی دانشحویی غدیر که در دانشکده الهیات دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، گفت: ولایت حضرت امیرمومنان علی(ع) یک جریان ساری و جاری در عالم خلقت است.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، عنوان کرد: بر اساس آیات قرآن کریم هدف از آفرینش عالم خلقت برای ستایش خداوند است ستایشی که عالمانه باشد.

آیت الله صدیقی با بیان اینکه متعلق علم متناهی و نامتناهی است، اظهار داشت: علم الهی لامتناهی است و انسان تنها موجودی است که آروزی رسیدن بر این علم نامحدود را دارد.

امام جمعه موقت تهران افزود: انسان لذت جمال، کمال، قدرت، و بسیاری دیگر را به صورت نامحدود می خواهد شیطان هم انسان را از همین نقطه گرفتار و با مصداق عوضی او را گمراه کرد.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم امت باقی باشیم باید خداوند دفترچه راهنما را به ما نشان دهد، اظهار داشت:  تا کسی رنگ خدا نگیرد نامحدود بودن از او سلب می شود.

دبیر کل بنیاد بین المللی غدیر با اشاره به این که امیرمومنان امام علی(ع) مظهر ازلیت و ابدیت پروردگار است، ابراز کرد: اگر شما شیعیان حضرت هم سیرعبودی را طی کنید ازل و ابد را مشاهده خواهید کرد، چراکه انسان موجودی ازلی است.

آیت الله صدیقی با بیان اینکه انسان برای رسیدن به سعادت باید رشد پیدا کند، عنوان کرد: برای رسیدن به سعادت باید از زندگی ویترینی دنیا عبور کرده و بندگی الهی را در پیش گرفت.

وی با بیان اینکه بحث درباره امیرمومنان بحث به مقام انسانیت مربوط است، اظهار داشت: هر کس می‌خواهد در مسیر انسانیت قرار گیرد باید خود را پاک کند، خداوند انسان کامل را خلیفه مطلق خود روی زمین قرار داد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه قلم زدن برای امیرمومنان امام علی(ع) بسیار ارزشمند است، گفت: خلافتی که خداوند به آدم داد حکمت داشت خواست بگوید خلیفه او باید عالم‌ باشد چراکه فرشتگان آن علمی را که خداوند به انسان آموخت را نداشتند.

آیت الله صدیقی با بیان اینکه ما دنبال آزادی هستیم و از بندگی فرار می‌کنیم در حالی که باید دنبال بندگی خدا باشیم، ابراز کرد: اولیای الهی و ائمه معصومین(ع) در بندگی از همه جلوتر هستند، اگر وهابی‌ها درباره امامت و ‌ولایت اشتباه می‌کنند به این دلیل است که امام را در عرض خدا حساب می کنند.

وی با بیان اینکه امیرمومنان امام علی(ع) عبد خداست و قدرت کنار زدن خود را دارد، اظهار داشت: امیرمومنان امام علی(ع) یکه تاز میدان نبرد به هنگام خود دست به شمشیر نبرد و این نشان می‌داد که ایشان قدرت تحمل شکست را دارند چراکه ایشان به تمام معنا بنده خداوند هستند.

دبیر کل بنیاد بین المللی غدیر با بیان اینکه عشق به خدا تمام گرایش‌های امیرمومنان امام علی(ع) را جهت می‌داد، گفت: اینجا بود که شیطان صف خود را به خاطر انسان کامل از ملائک دیگر جدا کرد، شناخت انسان کامل کار هرکسی نیست بر همین اساس خداوند خلیفه خود بر روی زمین را خود انتخاب می‌کند.

آیت الله صدیقی با بیان اینکه امروز ولایت فقیه استمرار ولایت امیرمومنان امام علی(ع) است، اظهار داشت: خداوند عرضه را قبل از تقاضا نشان داده است ولایت فقیه یک قدم نزدیک شدن به سوی امام است.

وی با بیان اینکه امیرمومنان امام علی(ع) در جای جای ذرات زمین و‌مجردات عالم وجود دارد، گفت: مهدویت و ولایت امیرمومنان امام علی(ع) با هم ارتباط دارد، هر دو بال حکومت اسلامی هستند حکومتی که صراط و مسیر سعادت جامعه بشری است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه شیطان منشا حرکت سکولاری و لیبرالی است، خاطرنشان کرد: مدل حکومت امیرمومنان امام علی(ع) بر ضد سکولار و لیبرال و برای همه بشریت است امید که دانشجویان و حوزویان با تحقیق و پژوهش اهداف انقلاب اسلامی را محقق کرده و برای ظهور زمینه سازی کنند./۸۱۳/پ202/ب1

ارسال نظرات