۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۸
کد خبر: ۵۶۴۰۸۸
در دانشکده الهیات دانشگاه علامه طباطبایی؛

پنجمین جشنواره بین المللی دانشجویی غدیر برگزار شد

جشنواره بین المللی دانشجویی غدیر در دانشکده الهیات دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد.
ظریف منش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جشنواره بین المللی دانشجویی غدیر با حضور آیت‌الله تسخیری مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل، آیت‌الله صدیقی امام جمعه موقت تهران، غفاری معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم و تحقیقات و فناوری و اساتید دانشگاه امام صادق(ع) در دانشکده الهیات دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد.

در این جشنواره ظریف منش مدیر عامل بنیاد بین‌المللی غدیر به سخنرانی پرداخته و گفت: غدیر استمرار نبوت در قالب ولایت امیرمومنان امام علی(ع) است، غدیر برای سرنوشت بشریت بسیار اهمیت دارد.

وی افزود: با توجه به آموزه‌های علما و بزرگان اسلامی به ویژه رهبر معظم انقلاب غدیر طرح کلی مدیریت و اداره جوامع است، در واقع غدیر آمده که بگوید دین از سیاست جدا نیست.

ظریف منش با بیان اینکه زنده نگه داشتن غدیر فقط برای چراغانی کردن یا قصیده خوانی نیست، عنوان کرد: زنده نگه داشتن غدیر برای این است که ما ولایت و حاکم اسلامی را شناخته و تابع آن باشیم.

مدیر عامل بنیاد بین‌المللی غدیر با اشاره به خروج ترامپ از برجام، گفت: این کار ترامپ صرفا مخالفت با برجام نیست بلکه اعلام دشمنی با نظام دینی و اسلامی ایران است که پرچمدار عدالت، شرافت، کرامت انسان در عصر حاضر است.

وی بیان داشت: غدیر مساله امروز جامعه ما است که به کشورمان کمک ‌کند تا راه را گم نکنیم، آموزه‌های امیرمومنان امام علی(ع) در نهج‌البلاغه راه نجات بشریت امروز است امید که حوزه‌های علمیه به کاروان غدیریان پیوسته و زمینه سیراب شدن کسانی را که تشتنه آموزه‌های امیرمومنان امام علی(ع) را فراهم کنند.

در ادامه جشنواره  آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران طی سخنانی گفت: عشق به خدا تمام گرایش‌های امیرمومنان امام علی(ع) را جهت می‌داد، شناخت انسان کامل کار هرکسی نیست بر همین اساس خداوند خلیفه خود بر روی زمین را خود انتخاب می‌کند.

همچنین در این جنشواره غلامرضا غفاری معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم و فناوری گفت: عزت و قدرت جمهوری اسلامی برآمده از فرهنگ غدیر است، که آن را مبنای ایستادگی و مقاومت خود در برابر قدرتهای دنیا قرار داده است.

بنابراین گزارش در این جشنواره رشید جعفرپور دبیر علمی کمیته جشنواره طی سخنانی اظهار داشت: این جشنواره با همکاری بنیاد بین المللی غدیر، معاونت فرهنگی و اجتماعی و زارت علوم، جامعه المصطفی(ص) العالمیه و به میزبانی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره سال گذشته در سطح ملی برگزار می‌شد اما امسال با حضور جامعه المصطفی در سطح بین الملل هم برگزار شد، افزود: بنابر فرمایش آیت‌الله خزعلی و آیت‌الله مهدوی کنی ما تلاش داریم که علم امامت و ولایت در دانشگاه سرپا بماند، بر همین اساس این جشنواره طی سالیانی در دانشگاه‌های مختلف برگزار شده است.

جعفرپور درباره آثار ارسالی به دبیرخانه، گفت: امسال ما 350 اثر را دریافت کردیم که ۱۰۰ اثر داخلی و در سطرح بین‌الملل حدود ۲۵۰ اثر را دریافت کردیم که در حوزه بین‎الملل با استقبال بسیار خوبی مواجه شدیم و  18 اثر برگزیده و قابل تقدیر شدند، در سطح داخلی بخش مقاله سه نفر برگزیده و ۲ نفر شایسته تقدیر،‌ پایانامه کارشناسی ارشد ۳ نفر برگزیده و ۲ نفر شایسته تقدیر،‌ رساله دکترا ۴ نفر برگزیده و کتاب یک برگزیده داریم.

وی در پایان گفت:‌ هدف از برگزاری این جشنواره جاری و ساری کردن فرهنگ غدیر، امامت و ولایت است./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات