۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۰
کد خبر: ۵۶۴۱۲۰
از ابتدای امسال تاکنون؛

۱۶ وقف جدید در خراسان شمالی به ثبت رسید

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۶ وقف جدید در حوزه‌های مختلف در شهرستان‌های هشت‌گانه این استان از سوی واقفان به ثبت رسیده است.
حجت الاسلام رئوف سیدنژاد

حجت‌الاسلام سید محمدجواد رئوف سیدنژاد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، از ثبت 16 وقف جدید در استان در سال جاری خبر داد و افزود: این موقوفات از ابتدای امسال تاکنون در زمینه‌های مختلف نیازهای حوزه علمیه، فرهنگی، بهداشت و درمان، امور جوانان و غیره ثبت شده‌اند.

وی با اشاره به افزایش 10 درصدی ثبت موقوفات جدید در خراسان شمالی به نسبت مدت مشابه سال گذشته، اظهار کرد: این در حالی است که اکنون شش وقف جدید در شهرستان‌های بجنورد و اسفراین در مرحله ثبت قرار دارد که پس از نهایی شدن اسناد ثبت می‌شود.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد با بیان اینکه ارزش ریالی موقوفات جدید در خراسان شمالی بیش از پنج میلیارد ریال برآورد می‌شود، اضافه کرد: از این تعداد موقوفه جدید 9 مورد آنها در طول برگزاری طرح آرامش بهاری و در ایام تعطیلات نوروزی ثبت شده است.

وی خاطرنشان کرد: از 16 وقف جدید ثبت شده در استان دو موقوفه در بجنورد برای امور فرهنگی روستای باباامان، یک مورد در جاجرم به‌منظور احداث مسجد، سه مورد در شیروان، 9 مورد در فاروج و یک مورد در شهرستان مانه و سملقان به ثبت رسیده است.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد ادامه داد: موقوفات مزبور با نیات توسعه و آبادانی امامزاده‌ها، رفع نیازهای حوزه علمیه، ساخت مسجد و حسینیه، رسیدگی به کودکان بی‌سرپرست و ساخت خانه عالم وقف شده‌اند.

وی با تأکید بر ضرورت ثبت وقف بر اساس نیات جدید و نیاز جامعه، افزود: در سال جاری وقف با نیت فرهنگی افزایش چشمگیری داشته و شهرستان فاروج هم رتبه نخست ثبت وقف در استان را کسب کرده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: اکنون پنج هزار و 450 موقوفه با بیش از 10 هزار رقبه در این استان به ثبت رسیده است./9314/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات