۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۴
کد خبر: ۵۶۴۱۳۲
عضو هیأت صدا و سیمای عمان:

فلسفه پوشش و حجاب به کودکان بیان شود

اللواتی با اشاره به اینکه پوشش اسلامی قادر به رویارویی با چالش ها است، گفت: فلسفه پوشش و حجاب باید از کودکی برای دختران توضیح داده شود تا با آن انس بگیرند.
حجاب

طاهره اللواتی، عضو هیأت صدا و سیمای عمان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان اینکه چالش های بسیاری پیش روی زن مسلمان وجود دارد، خاطرنشان شد: این چالش ها روز به روز بیشتر می شود و متأسفانه از آنجا که تمرکز و توجه مان به ظاهر و نه باطن زن است؛ شاهدیم مادران به جای توجه به پوشش و حجاب دختران بیشتر به خانه داری اهتمام دارند.

عضو هیأت صدا و سیمای عمان با بیان اینکه مادران باید فلسفه پوشش و حجاب را برای دختران توضیح دهند، ابراز داشت: مادر باید توضیح دهد که حجاب و پوشش جزئی از شخصیت زن مسلمان است حال آنکه چنین وظیفه مهمی را به دوستان و همکلاسی های وا می گذارد.

کارشناس مسائل تربیتی کشور عمان با بیان اینکه فلسفه پوشش و حجاب باید از کودکی برای دختران توضیح داده شود، اظهار داشت: در صورتی که فلسفه پوشش شرح داده نشود دخترانمان در حجاب به سر کردن قانع نبوده و تنها به شکل صوری آن را قبول می کنند که نتیجه آن را امروز در جامعه شاهد هستیم.

اللواتي با اشاره به اینکه دوستان و همکلاسی های تأثیر بسیاری در پوشش و حجاب مناسب دارند، تصریح کرد: زمانی که دوستان و همکلاسی ها برای دختر الگو قرار گیرند، نصایح و تلاش های مادر بی فایده بوده و دختر پیرو پوشش دیگران خواهد شد.

وي با بیان اینکه خداوند، پوشش را واجب و جزئیات چگونگی پوشش را بر عهده انسان ها قرار داده است، گفت: وقتی که دختر در سنین کودکی با حجاب اسلامی نامأنوس باشد؛ قانع کردن آن در بزرگسالی بسیار سخت است البته پوشش اسلامی قادر به رویارویی با چالش ها و ارضای خواسته های مخاطبان است./9456/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات