۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۵۶۴۱۴۱

مجمع طلاب و فضلای شهرستان شاهرود در قم برگزار شد

نشست مجمع طلاب و فضلای شهرستان شاهرود با حضور حجت الاسلام والمسلمین نظری شاهرودی معاون جامعه و نظام جامعه مدرسین در قم برگزار شد.
مجمع نمایندگان طلاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست مجمع طلاب و فضلای شهرستان شاهرود با حضور حجت الاسلام والمسلمین حسن نظری شاهرودی در مصلای قم برگزار شد.

پیشینه درخشان کشور، مرهون فرزندان حوزه

بر اساس این گزارش حجت‌الاسلام عباس امینی امام جمعه شهرستان شاهرود، وی با اشاره به پیشینه مناسب و درخشان شهرستان شاهرود بیان کرد: البته این پیشینه و تمام پیشینه‌های درخشان در سراسر کشور مرهون فرزندان حوزه است، در سده اخیر از مشروطه مشروعه گرفته تا صنعت ملی شدن صنعت نفت مرهون فرزندان حوزه است؛ چراکه سردمداران این جریان‌های تاریخی علمای بزرگی چون شیخ فضل‌الله و آیت الله کاشانی بودند.

امام جمعه شهرستان شاهرود ادامه داد: گرچه برخی ملی گرایان می‌خواهند چهره مصدق را به غلط تطهیر کنند و نهضت ملی شدن صنعت نفت را به پای او بنویسند، اما مرهون فرزند حوزه همچون آیت الله کاشانی بود.

وی با بیان این‌که یکی دیگر از فرزندان حوزه این انقلاب عظیم الهی را به راه انداخته است، تصریح کرد: برکات عظیمی در چهار دهه، نه فقط به مردم ایران که به جهان بشریت و امت اسلام هدیه کردند، امروز هم فرزند دیگری از خانواده حوزه است که در این اقیانوس متلاطم بشری و دشمنی‌های روز به روز استکبار، موجب دلگرمی کشور و جامعه است.

حوزه علمیه، تعیین کننده آینده کشور و انقلاب

حجت‌الاسلام امینی حوزه علمیه را تعیین کننده آینده جامعه و انقلاب دانست و بیان کرد: آینده تعالی و ترقی کشور و انقلاب نیز از جانب حوزه حاصل می‌شود، طلاب و علمای حوزه هستند که می‌توانند راه پیشینیان را ادامه داده و به آیندگان برسانند، مخصوصا حوزه علمیه قم که جای حوزه نجف را گرفته و امروز در جهان می‌درخشد، اگر این گذشته بخواهد به آینده پیوند بخورد، از طلاب انتظار این کار می‌رود.

جامعه بر محوریت رهبر انقلاب

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین حسن نظری شاهرودی معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با بیان این‌که وحدت بر محور رهبر معظم انقلاب تنها راه نجات است، اظهار داشت: هرکس در ایران زندگی کند، بایستی بر محوریت رهبر انقلاب وحدت جامعه را حفظ کند.

وی با اشاره به مشکلات اساسی در حوزه‌های علمیه عنوان کرد: در حوزه دو مشکل اساسی وجود دارد، نخست مشکل معیشتی است که هیچ قشری در کشور مانند طلبه وجود ندارد که از مشکلات معیشتی در رنج باشد، حتی افرادی مانند کارگران و کشاورزان هم در شدت سختی زندگی با سطح طلاب برابر نیستند، مخصوصا طلابی که بنای کار خود را برصرف درس خواندن قرار داده‌اند.

معاون جامعه و نظام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که اولین کار فعال کردن صندوق قرض‌الحسنه طلاب وافزایش سطح سرمایه آن است، گفت: بایستی سطح صندوق به اندازه‌ای افزایش یابد که به حد معتنابهی به طلاب قرض داده شود.

وی ادامه داد: افزایش سرمایه صندوق به همت نمایندگان مجمع طلاب بستگی دارد، که در قسمت‌های مختلف شهرستان‌ها و شهرها فعال شوند تا بتوانند با افزایش سرمایه صندوق از بار معیشتی طلاب کاهش دهند.

فرصت تحصیل، غنیمتی ارزشمند

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن نظری شاهرودی خطاب به طلاب و فضلای حوزوی گفت: فرصت درس خواندن بسیار محدود است، بایستی دوره سطح و درس خارج غنیمت شمرده شود و آن را وقف درس خواندن و مطالعه کرده تا نتیجه آن علم و سواد بالا باشد.

در ادامه حجت‌الاسلام جواد کردی شاهرودی نماینده مجمع طلاب شهرستان شاهرود نیز، با تقدیر از شور و نشاط طلاب شاهرود در انتخابات مجمع نمایندگان گفت: نصاب نمایندگان طلاب شاهرودی به سه عدد رسید و همه انتخاب شدند.

اهم دغدغه‌های علما

وی با اشاره به دغدغه‌های علما و فضلای شاهرود عنوان کرد: در جلسات متعددی که در خدمت برخی از علمای شاهرود رسیدیم، مواردی مطرح شد که بدین شرح است: تأکید بر وحدت و انسجام بین طلاب و فضلای قم با مسئولان شهرستان‌ها، هماهنگی و همفکری بیشتر در مسائل کلان کشوری و شهرستان بین بزرگان قم و شاهرود، توجه به معیشت طلاب جوان و ارائه راه‌کار برای بهبود آن، تقویت و حمایت بیشتر از صندوق قرض‌الحسنه طلاب شاهرودی مقیم قم، تقویت و برنامه‌ریزی و انسجام بیشتر نسبت به امور تبلیغی طلاب، راه‌کارهای تقویت بنیه علمی طلاب در امور آموزشی و پژوهشی طلاب قم و شهرستان شاهرود./876/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات