۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۵:۴۹
کد خبر: ۵۶۴۱۴۵
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

زیر سؤال بردن دستاوردهای انقلاب کفران نعمت است

آیت الله حسینی اشکوری با اشاره به اهداف برخی جریان‌ها از زیر سؤال بردن دستاوردهای نظام گفت: دستاوردهای نظام و انقلاب در این ۴۰سال بسیار زیاد بوده و قابل شمارش نیست و هرکسی بخواهد آن را نادیده بگیرد، کفران نعمت کرده است.
آیت الله اشکوری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید علی حسینی اشکوری نماینده مجلس خبرگان رهبری در گردهمایی طلاب لنگرود که در دارالرضای قم برگزار شد، با اشاره به خارج شدن آمریکا از برجام گفت: رهبر معظم انقلاب بارها نسبت به این برجام هشدار داده‌اند، اما متأسفانه این هشدارها نادیده گرفته شد.

وی با بیان این‌که عهدشکنی آمریکا توسط همه مشاهده شد و بر همه ثابت شد که هیچ‌گاه آمریکا قابل اعتماد نخواهد بود، تصریح کرد: مسأله مهمی که استقلال کشور با آن مرتبط است و از ابتدا به آن غفلت شده، اقتصاد جامعه است که به شدت وابسته به خارج است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: نان کسی اگر در گرو دشمن باشد، امکان خطا و توطئه آن فرد بسیار زیاد است، بنابراین وابستگی اقتصادی جامعه را بر زمین زده و از این رو باید این وابستگی کم شود.

وی با اشاره به اهداف برخی جریان‌ها از زیر سؤال بردن دستاوردهای نظام بیان کرد: دستاوردهای نظام و انقلاب در این 40سال بسیار زیاد بوده و قابل شمارش نیست و هرکسی بخواهد آن را نادیده بگیرد، کفران نعمت کرده است.

آیت الله حسینی اشکوری با بیان این‌که انسان وقتی کار اشتباهی مرتکب شود و به اشتباه خود پی ببرد، باید آن را جبران کند، گفت: یکی از اشتباهات برخی مسؤولان غفلت و عدم اهتمام نسبت به اقتصاد و سرمایه‌دارانی است که در ایران سرمایه گذاری کرده‌ تا به اقتصاد ایران رونق ببخشند.

وی ارزش افزوده، ربوی بودن و بدهی بانک‌ها را سه عامل رکود و تعطیلی کارخانه‌ها و عدم رونق اقتصاد کشور دانست و بیان کرد: همان‌طور که یک فرمانده نظامی ارزشمند است، سرمایه‌گذاری که سرمایه خود را برای راه‌اندازی اقتصاد و چرخ اقتصادی مملکت به کار می‌بندد تا چند کارگر مشغول کار شوند، نیز ارزشمند است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم دلیل تأکید رهبر معظم انقلاب بر حمایت از کالای داخلی را این‌گونه بیان کرد: حفظ استقلال، رونق کار و کارخانه، به راه افتادن چرخه اقتصاد بخشی از دلایل تأکید رهبر معظم انقلاب بر حمایت از تولید ملی است و بیان این نکات وظیفه مبلغان دینی است که در سفرهای تبلیغی خود برای مردم جامعه بر این نکات تأکید کنند.

وی با اشاره به مشکلات حجاب در کشور تأکید کرد: برای هر نظامی، خط قرمزهایی وجود دارد، خود اروپایی‌ها و غربی‌ها هم دارای خطوط قرمزی هستند، حال چگونه است که خطوط قرمز غربی‌ها بایستی رعایت شود و خطوط نظام اسلامی ایران نباید مراعات شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: نظام جمهوری اسلامی به‌خاطر حفظ عفت و صیانت از زنان مؤمنه نمی‌تواند نسبت به مسأله کشف حجاب‌ و بدحجابی بی‌تفاوت باشد و این صیانت وظیفه حاکم نظام اسلامی است.

وی مطرح کرد: آیا وظیفه جمهوری اسلامی قرار دادن بستر جامعه بر مبنای الهی، دینی، اخلاقی و انسانیت است، یا این‌که طوری بستر را رها کند که هر بی‌بند‌ و باری در جامعه رخ دهد، چه فرقی بین حرمت سرقت و کشف حجاب است.

آیت الله حسینی اشکوری ادامه داد: بهداشت روانی جامعه ایجاب می‌کند که امنیت ایجاد شده و روان زن و مرد مسلمان آلوده نشود و اقتضای طبیعت جمهوری اسلامی است که این بهداشت و امنیت روانی را برقرار کند.

وی همچنین در ابتدای سخنان خود درباره نقش حوزه‌های علمیه در حفظ دین و مذهب خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه در طول تاریخ حافظ مذهب تشیع و دین اسلام بوده و اگر اسمی از دین و شریعت باقی است، به برکت وجود حوزه علمیه، طلاب و مبلغانی است که در طول تاریخ بی‌دریغ زحمت کشیده و به تبیین شریعت پرداخته‌اند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این‌که اگر هر فردی با نهایت اخلاص و تلاش پا در عرصه‌ای بگذارد، ثمرات فراوانی به دنبال دارد، گفت: استادی موفق است که درد آشنا بوده و برای طلبه دلسوزی کند و متأسفانه این دلسوزی در عصر حاضر کم شده است، به خلاف سابق که نسبت به پرورش صحیح طلاب از نظر سیر و سلوک حساسیت وجود داشت.

وی با تأکید بر توجه به حوزه‌های بلاد بیان کرد: بایستی به حوزه‌های بلاد توجه کرد و مبلغین به بلاد مختلف رفته و در آن‌جا انجام وظیفه کنند؛ چراکه ثمرات حوزه بایستی در جامعه تجلی و ظهور و بروز داشته باشد و این تجلی با حضور طلاب در جامعه میسر است.

آیت الله حسینی اشکوری درباره معیشت طلاب ابراز نگرانی کرد و گفت: هرچند قناعت امری پسندیده است، اما وضعیت طلاب باید مورد توجه قرار گیرد، مخصوصا کسانی که به بلاد مختلف می‌روند که بایستی مورد عنایت قرار گیرند، دغدغه ما رفع مشکل آن دسته از طلبه‌های آبرومند و عائله مندی است که در شهرستان زندگی می‌کند و دارای مشکلات معیشتی هستند./876/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات