۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۵۶۴۱۹۶
دبیر مجمع علمای خراسان شمالی:

خروج از برجام غیرقابل‌اعتماد بودن آمریکا را اثبات کرد

حجت اسلام قدیمی با بیان اینکه خروج از برجام اثبات روشن بی‌اعتمادی آمریکا بود، گفت: این اقدام ترامپ غیرقابل‌اعتماد بودن آمریکا را بر همگان اثبات کرد.
حجت الاسلام قدیمی - نشست کمیته همکاری حوزه و آموزش و پرورش خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام اصغر قدیمی، دبیر مجمع علمای خراسان شمالی، امروز در دیدار با شماری از روحانیان استان، با اشاره به خروج آمریکا از برجام، اظهار کرد: امروز سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر غیرقابل‌اعتماد بودن آمریکا بر همگان اثبات شد.

وی افزود: برخی در ایران گمان می‌کردند آمریکا قابل‌اعتماد بوده و به این کشور اعتماد داشتند؛ اما با این عمل ترامپ همه به پیمان‌شکنی و بدعهدی آمریکا واقف شدند.

حجت‌الاسلام قدیمی تصریح کرد: با خروج آمریکا از توافق هسته‌ای برجام دیگر با شک و تردید به این کشور نگاه نمی‌کنیم؛ بلکه یقین داریم که آمریکایی‌ها بی‌اعتماد بوده و نباید به تعهدات و قراردادهای آنها مطمئن بود.

وی با اشاره به اینکه خروج آمریکا از برجام تکلیف ما را روشن کرد، اضافه کرد: واقعیت آن است که آمریکا از ابتدا هم عملاً از برجام خارج شده بود و مانع از اجرای آن می‌شد؛ اما اکنون این موضوع را رسمی کرده است.

حجت‌الاسلام قدیمی خاطرنشان کرد: ایران اسلامی در توافق هسته‌ای برجام به دنیا نشان داده که طالب صلح بوده و به تعهدات و قراردادهای بین‌المللی خود پایبند است؛ اما آمریکا نشان داده که صداقت نداشته و در پی صلح و حل مسالمت‌آمیز موضوعات جهانی نیست.

وی اظهار کرد: اکنون هم با خروج آمریکا از برجام، ایران به سایر کشورهای عضو این توافق مهلت داده تا به تعهدات خود در قبال برجام جامه عمل بپوشانند؛ اما اگر این کشورها هم از زیر تعهد خود شانه خالی کنند در آن صورت تصمیم ما مشخص است./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات