۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۵۶۴۲۱۵
حجت الاسلام والمسلمین مبلغی:

ارتباطات میان مذهبی علمای اسلام مستمر باشد

عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: نباید تنها به یک کنگره اکتفا شود، بلکه باید ارتباط مستمری با علمای سایر مذاهب دیگر برقرار کنیم تا بتوانیم با همگرایی و هم افزایی به اهداف مشترک دست پیدا کنیم.
احمد مبلغی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مبلغی در کنگره نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی که در سالن همایش های مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، با اشاره به این که این کنگره نقش بسزایی در ترویج نقش شیعه در علوم اسلامی دارد، گفت: این کنگره می تواند برای توسعه گفتمان های علمی در عرصه های میان مذهبی نقش بسزایی داشته باشد.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: شخصیت های بزرگی همچون حضرت آیت الله مکارم شیرازی در انقلاب اسلامی تلاش های بزرگی برای ترویج علوم اسلامی و بررسی نقش شیعه در گسترش آن داشته اند و ما باید آنها را به خوبی برای جهان معرفی کنیم.

وی به تبیین نظریه مفهوم ارتکازات پرداخت و عنوان کرد:  اگر اصولیان امروزی تلاش بیشتری داشته باشند می توانیم مفاهیم نهفته در روایات را به خوبی درک کنیم و از دل آن مسائل مستحدثه را به آسانی پاسخ دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی با بیان این که در حال حاضر بسیاری از استنباط های فقهی در حوزه های علمیه از دل همین ارتکازات شکل می گیرد، ابراز کرد: اگر این گونه تحلیل ها افزایش پیدا کند، بی تردید به نتایج بسیار خوبی در زمینه استنباط های فقهی و اصولی دست پیدا می کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری بر ضرورت برگزاری این گونه کنگره ها به صورت مستمر تأکید کرد و بیان داشت: نباید تنها به یک کنگره اکتفا شود، بلکه باید ارتباط مستمری با علمای سایر مذاهب دیگر برقرار کنیم تا بتوانیم با همگرایی و هم افزایی به اهداف مشترک دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به این که علمای شیعه نقش بی بدیلی در ترویج آموزه های دینی و علوم اسلامی داشته اند، ابراز داشت: حوزه های علمیه و متولیان فرهنگی باید دقت داشته باشند که با نهایت تلاش شان باید عملکرد علمای شیعی را تبیین کنند./841/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات