۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۹
کد خبر: ۵۶۴۲۷۲

مراسم چهلمین روز درگذشت حجت‌الاسلام سلیمانی برگزار شد

مراسم ترحیم چهلمین روز درگذشت حجت‌الاسلام سلیمانی داماد آیت‌الله بهاءالدینی در مسجد امام زمان(عج) با حضور مردم مومن شهر تهران برگزار شد.
حجت الاسلام سلیمانی داماد آیت‌الله بهاالدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه بعدازظهر امروز(۲۰اردیبهشت ماه) در مراسم ترحیم چهلمین درگذشت حجت الاسلام سلیمانی داماد آیت‌الله بهاءالدینی که در مسجد امام زمان(عج) برگزار شد با اشاره به اینکه مومنین وقتی از دنیا می روند یكی از دغدغه آنها این است كه به دنیا بیایند و بگویند كه چه زیبایی‌هایی در این دنیا وجود دارد، اظهار داشت: در قبال این درخواست خداوند این اجازه را نمی‌دهد زیرا در آن صورت امتحانات الهی به غیب صورت نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: در تشییع پیکر مومنین که انسان وارد می شود زیبایی می بینید، انسان اگر می خواهد عشق به لقاءالله را پیدا کند در شست و شو بدن انسان های مومن یا مراسم تدفین مومنین حضور پیدا کنند.

استاد اخلاق و حوزه تاکید کرد: وقتی به مراسم یک مومن فوت شده وارد می شوید روضه خوان و سینه زن‌ امام حسین(ع) را می بینید اما در مراسم آنها روضه امام حسین(ع) یک رونق دیگری دارد، اثر وضعی حضور ملائک حاضر در حرم امام حسین(ع) باعث این رونق می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان یادآور شد: محضر مومنین محضر شیرینی است که همین اثر را در مزار آنها هم درک می‌کنید، وقتی به مزار آنها رجوع می کنید انگار که میوه های بهشتی برای شما چیده و آماده شده است، در مراسم مومنین قلب انسان نرم می شود و در اصل فوت هر مومن یک خبر است.

وی افزود: امام صادق(ع) می فرمایند «اگر کسی از مومنین فوت شد حتما خود را به صاحبان عزا برسانید و با آنها روبرو بشوید»، در روایات به صورت فراوان در باب مرگ گفته شده است، اگر در مراسم ترحیم مومنین آرامش پیدا می کنید یک نعمت است زیرا مرگ مومن مانند بو‌ کردن یک گل خوشبو است.

استاد اخلاق و حوزه بیان کرد: مرگ برای فرد مومن زیبا است و از این رو مومنین حسرت می خورند که چرا زودتر از این دنیا نرفتند، اگر انسان مومن نباشد شیطان سنگین ترین فشار خود را هنگام مرگ بر او می آورد تا ایمان فرد را از بین ببرد حال اگر فرد از گذشته به مرگ و شیرینی آن فکر کرده باشد از مرحله مرگ هم به راحتی عبور می کند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان بیان کرد: رسول تُرک در هنگام مرگ به عزرائیل تاکید می کرد من جان نمی دهم تا اربابم امام حسین(ع) بیاید، نهایتا با دیدن امام حسین(ع) با شیرینی جان داد، جان دادن از خوردن هزار ضربه شمشیر سنگین تر است و برخی مرگ ها هم همانند مست شدن از بوی گل است.

وی بیان کرد: مومنین هنگام مردن پنج تن آل عباء را قبل از جدا شدن روح از بدن می بینند، چقد خوب است خود را مشتاق مرگ بدانیم و به سوی آن برویم، مرگ یکی از دارایی های ما است که می توانیم آن را خرج کنیم، ما می توانیم مرگ خود را در راه خدا نیت کنیم و امید است خداوند انسان را با مرگ آشتی دهد.

استاد اخلاق و حوزه تصریح کرد: وقتی انسان منتظر مرگ باشد فرهنگ او بهتر خواهد شد، باید گفت خاک بر سر فرهنگی که انسان را می خواهد از مرگ دور کند، امروز در غرب مردگان توسط شرکت هایی از درب منزل تحویل گرفته می‌شوند و بعد از خاکسپاری مشخصات آن را برای خانواده او می فرستند تا خانواده متوفی مرگ عزیز خود را نبینند در حالی که ما باید به سراغ مرگ‌ برویم و ببینیم زیرا بعد از آن انسان به آرامش می رسد.

وی در ادامه گفت: ما در موقع جان دادن باید رضایت خود را به خداوند اعلام کنیم، مرگ اندیش بودن باعث می شود با لبخند به مرگ بیاندیشیم، بهترین لحظه انسان زمان مرگ است که اهل بیت(ع) را می بینند و امید است چنین مرگی برای همه به وجود بیاید./۸۱۶/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات