۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۵۶۴۲۸۳
با حضور مراجع تقلید؛

نخستین سالگرد ارتحال آیت الله صابری همدانی برگزار شد

مراسم نخستین سالگرد ارتحال آیت الله صابری همدانی با حضور مراجع تقلید و شخصیت‌های سیاسی و عموم مردم در قم برگزار شد.
مراسم ترحیم آ‌یت الله صابری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم اولین سالگرد آیت الله احمد صابری همدانی شب گذشته با حضور مراجع تقلید، شخصیت‌های حوزوی و سیاسی و عموم مردم در حسینیه شهدای قم برگزار شد.

در این مراسم حضرات آیت الله شبیری زنجانی از مراجع تقلید و آیات محمدعلی گرامی استاد درس خارج حوزه، ابراهیم امینی استاد درس خارج حوزه، نجم‌الدین طبسی استاد مهدویت و حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینی شاهرودی نماینده ولی فقیه در استان کردستان حضور داشتند.

همچنین حجج اسلام نظری شاهرودی معاون جامعه مدرسین، حمید ملکی-معاون تهذیب حوزه و سید حسین حسینی قمی استاد سطوح عالی حوزه حضور داشتند.

حاضرین در جلسه ضمن طلب علو درجات برای آن عالم ربانی به قرائت قرآن و فاتحه پرداختند.

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام محمدی نظام آبادی خطیب توانا و استاد حوزه علمیه قم به ایراد سخنرانی پرداخت و با اشاره به صفات انسان‌های بزرگ گفت: انسان‌ها در این عالم به فراخور تلاش‌های خود جایگاه خاصی رابه خود اختصاص می‌دهند که در این میان عالمان از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند.

وی با اشاره به آیه 9 سوره زمر بیان کرد: طبق این آیه دانایان بر نادانان ترجیح دارند و عالمای دینی و کارشناسان مذهبی از جایگاه مختص به خود را دارا هستند، اگر به آورده‌های دینی مراجعه شود، آیات و روایات زیادی در این زمینه وجود دارد.

حجت الاسلام محمدی نظام آبادی با اشاره به نیاز فقیه و عالم دینی به زمان‌شناسی بیان کرد: یک فقیه کارشناس و عالم دینی که فردی را از انحراف نجات می‌دهد، ابزار نجات او علم است که به‌واسطه تعلیم دیگران مانع سقوط آنها در مهلکه می‌شود.

وی ادامه داد: یک فقیه نیاز به موقعیت شناسی دارد که چه مطالبی برای چه سطحی نیازمند است، تحمل وجود چنین فقیه زمان‌شناسی برای شیطان سخت‌تر از تحمل هزارعابد شب‌زنده دار است./876/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات