۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۵۶۴۲۹۴
امام جمعه تبریز:

بانک‌ها به کمک سرمایه‌گذاران داخلی بشتابند

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم احیای صنایع تولیدی و صنعتی در کشور را عامل اصلی در رونق تولید و کم شدن معضل بیکاری دانست و گفت: انتظار داریم بانک‌ها به جای بنگاه‌داری به کمک سرمایه گذاران و تولیدکنندگان بیایند.
حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در مراسم راه‌اندازی دوباره شرکت رخش خودرو دیزل با تأکید بر این‌که حمایت از کالای ایرانی با ارتقای کیفی تولید ملی ممکن خواهد بود، اظهار داشت: مصرف تولیدات داخلی به منزله حمایت از کارگر ایرانی است.

وی با بیان این‌که تمامی نهادهای مرتبط با چرخه تولید در کشور باید به کمک تولیدکننده داخلی بیاید، خاطرنشان کرد: انتظار داریم بانک‌ها به جای بنگاه‌داری به کمک سرمایه گذاران و تولیدکنندگان بیایند؛ بنده به صراحت درخواست می کنم آقایان بانک دار به کمک سرمایه گذاران بشتابید با تسهیلات کم بهره اجازه بدیم سرمایه گذارها با خیال آسوده کار کنند.

امام جمعه تبریز بزرگترین مشکل کشور را وابستگی اقتصادی به نفت دانست و افزود: این یکی از ظلم های دوران شاهنشاهی است که اقتصاد کشور را تنها به نفت وابسته کرده بودند، امروز هر چه به سمت درآمدزایی از حرکت کنیم؛ به همان اندازه می توانیم اقتصاد کشور را رونق ببخشیم.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم احیای صنایع تولیدی و صنعتی در کشور را عامل اصلی در رونق تولید و کم شدن معضل بیکاری دانست و ابراز کرد: هر چند مجموعه رخش خودرو با مشکل مواجه شده بود؛ اما با کمک سازمان قضایی استان امروز شاهد بهره برداری آن واحد صنعتی هستیم.

وی با اشاره به این‌که اتفاق مبارکی است یک روز بعد از خارج شدن آمریکا از برجام این اقدام بسیار شایسته انجام می گیرد، افزود: ظرف دیروز و امروز این سومین شرکتی است که در استان دوباره احیا و راه اندازی می شود. روز گذشته افتتاح و شروع به کار دوباره شرکت نساجی و شرکت گونی سازی جسور را شاهد بودیم.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از تصمیم ابلهانه و احمقانه رییس جمهور آمریکا برای خروج از برجام اظهار داشت: این‌که آقای دیوانه در مورد تحریم دوباره ایران حرف می زند چیز تازه ای نبود، چراکه ما از زمان تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در حال تحریم هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تأکید بر این‌که دشمنان به دنبال جنگ تمام عیار اقتصادی با ایران هستند، گفت: الزامات اقتصادی مورد نظر رهبر انقلاب باید سرلوحه امور قرار بگیرد، که اگر این‌گونه باشد؛ چرخه تولید صنایع داخلی رونق گرفته و شاهد حضور کالای ایرانی در بازارهای بین‌المللی خواهیم بود./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات