۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۵۶۴۳۰۱
امام جمعه ایلام:

اعتماد دوباره به سران اروپایی اشتباه است

امام جمعه ایلام گفت: مسؤولان بایستی صادقانه وضعیت را برای مردم توضیح بدهند تا با کمک ملت غیور ایران و تقسیم کار بین آحاد مختلف مردم مشکلات را حل و نقشه های دشمنان را خنثی کنند.
لطفی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، امروز در خطبه های نماز جمعه در مسجد جامع این شهر اظهار داشت: مشکل امروز مردم گرانی دلار هفت هزارو 400 تومانی و سکه دو میلیون تومانی است نه جنجال بر سر فیلترینگ تلگرام.

وی افزود: وضعیت آشفته بازار ارز نتیجه تحلیل‌های غلط و خوش‌بینی‌های خلاف واقع است و امروز دشمنان جنگ ارزی را علیه ملت بزرگ ایران به راه انداخته اند.

امام جمعه ایلام خاطر نشان کرد: مسؤولان باید واقع بینانه تحرکات دشمنان در تمامی عرصه ها را رصد کنند زیرا آنها هر لحظه در صدد ایجاد فتنه و توطئه جدیدی در کشور هستند.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی عنوان داشت: مسؤولان بایستی صادقانه وضعیت را برای مردم توضیح بدهند تا با کمک ملت غیور ایران و تقسیم کار بین آحاد مختلف مردم مشکلات را حل و نقشه های دشمنان را خنثی کنند.

وی ادامه داد: تعطیلی تولیدی ها و کارخانه ها باید دغدغه اصلی رییس اجرایی کشور باشد نه فیلترینگ پیام رسان تلگرام که بستری برای ایجاد نا امنی در کشور شده است.

نماینده ولی فقیه در ایلام گفت: متاسفانه مشکلات اصلی مردم به دست فراموشی سپرده شده و هرگاه سخن از مشکلات معیشتی و اقتصادی و اصلی مردم پیش می آید دولت به جای پاسخگویی به مردم پای مسایل کم اهمیت‌تر را به میان می‌کشد.

خطیب جمعه ایلام در ادامه سخنان خود به خروج آمریکا از برجام اشاره کرد و ابراز داشت: اعتماد دوباره به سران اروپایی برای حفظ برجام، اشتباه راهبردی و ساده لوحانه دولت تدبیر و امید است.

این مدرس حوزه بیان کرد: سران کشورهای اروپایی بارها در مقابل نقض تعهدات آمریکا خفقان گرفته و با رویکرد حمایتی از آمریکا بمراتب بدتر عمل کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی با اشاره به اینکه نقض عهد آمریکا از شروع مذاکرات مشهود بود، گفت: اینکه آقایان می‌گویند مزاحم برجام از برجام خارج شد چرا در این دو سال و نیم از این مزاحم عهدشکن هیچ حرفی زده نشد.

وی اضافه کرد: این مزاحم قبلا کدخدا بود و مذاکره با او را راه حل مشکلات کشور می دانستند و حتی نفس کشیدن را منوط به برجام که ان را فتح الفتوح معرفی کردند ربط دادند که اشتباهی راهبردی بود.

امام جمعه ایلام تاکید کرد: دولت در مقابل مردم و رهبری چه پاسخی دارد، آنها منافع ملی را هم به خطر انداخته اما حاضر به اعتراف شکست برجام نیستند.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی با بیان اینکه حامیان برجام باید از مردم و رهبری عذر خواهی کنند، تصریح کرد: دولت به جای اینکه از پیشگاه ملت و رهبری عذر خواهی کند به دنبال کلید زده پروژه ای جدید برای ادامه برجام با اروپایی ها که در طول 40 سال انقلاب بدترین برخوردها با ملت ایران داشتند، هستند.

وی گفت: سگ زرد برادر شغال است و باید بدانید که اروپایی ها کوچکترین اقدام برای حمایت از برجام در مقابل آمریکا و بدون او انجام نخواهند داد از این رو اعتماد بار دیگر به آنها خطای بدتر از اعتماد قبلی است.

این مسؤول خاطر نشان کرد: دولت در آزمون مذاکره با آمریکا نمره قبولی نگرفت و از این آزمایش بزرگ موفق نشد. اگر توصیه‌های دلسوزانه رهبر حکیم انقلاب نسبت به عدم اعتماد به آمریکا عمل می‌شد امروز شاهد این اتفاق بزرگ که خسارت‌های  جبران ناپذیری به کشور وارد کرد و منافع ملی را اینچنین به تاراج گذاشت، نبودیم.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام افزود: اعتماد به آمریکا و غرب و غفلت از شمشیر خدعه و خیانت آنان غفلت از هشدار مهم رهبری مبنی بر توافق نکردن بهتر از توافق بد است.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی در پایان سخنان خود ابراز داشت: مسؤولان در پیشگاه مردم و رهبری جوابی جز شرمساری ندارند زیرا که باید در برابر تاریخ و امام و انقلاب و خون هزاران شهید جوابگو باشند اما با خود شیفتگی مذاکره با شش قدرت جهانی همه مسائل و عزت ملی را به فراموشی سپردند./۸۷۹پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات