۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۵۶۴۳۰۳
خطیب جمعه تبریز:

آمریکا به خواسته خود در برجام رسید و خارج شد

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تأکید بر این‎که منطق مذاکره با استکبار شکست‌خورده است، گفت: آمریکا به خواسته خود در برجام رسید و سپس از این توافق خارج شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز با اشاره به تصمیم رییس جمهور آمریکا برای خروج از توافق بین المللی برجام اظهار داشت: این امر ثابت کرد که دشمنان تابلودار نظام قابل اعتماد نیستند.

وی با بیان این‌که اعتماد به لبخند آمریکایی بزرگترین اشتباه بود، خاطرنشان کرد: حتی اگر افرادی که تردیدی در این موضوع داشتند؛ فهمیدند که دشمن قابل اعتماد نیست؛ امروز وظیفه ما اطاعت از رهنمودهای رهبر انقلاب است و هرگونه برخورد با آمریکا و غرب باید با صدای واحد مردم و مسؤولان باشد.

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که آمریکا به خواسته خود در برجام رسید و سپس از این توافق خارج شد، تصریح کرد: باید تمام آحاد جامعه به ویژه احزاب و سلایق مختلف سیاسی؛ یک حرف را بزنند و همه در مقابل آمریکا نشان دهیم که با وحدت خود آماده مقابله با هر توطئه دیگر آمریکا هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان این‌که وضع تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران تازگی ندارد، افزود: از همان روز که دانشجویان پیرو خط امام لانه جانسوسی آمریکا را تسخیر کردند؛ تا به امروز همواره با تحریم‌ها مختلف مواجه بوده‌ایم، اما در سایه همین تحریم‌ها به خودکفایی رسیدیم، امروز زمان توجه به الزمات اقتصاد مقاومتی است.

وی خروج آمریکا از برجام را شکست منطق مذاکره در برابر ظالم و مستکبر دانست و گفت: آمریکا مستکبر در همراهی و توافق با سایر کشورها و متحدان غربی خود نمی‌تواند خوی استکباری را کنار بگذارد در حالی که نزدیک به چند سال است که ایران با اتخاذ راهبرد نرمش قهرمانه که به برجام ختم شد حربه دشمن در رابطه با ایران هراسی را خنثی کرد.

امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که آمریکا به هیچ عهدی پایبند نبوده است، افزود: خروج از برجام ثابت کرد که مذاکره و توافق با این دولت استکباری بیهوده است، البته این امر به دیگر کشورهای منطقه و جهان نیز عبرت شد تا امید به توافق با آمریکایی‌ها نداشته باشند.

وی ادامه داد: هدف اصلی آمریکا برهم زدن بازی خودساخته‌ای بود که با ایجاد گروه‌های تروریستی در منطقه به راه انداخته بود؛ این اقدام آمریکا استفاده ابزاری از توافق بین‌المللی برای کسب رضایت از لابی عربی صهیونیستی بوده است، باید دانست که گره زدن یک توافق بین‌المللی به موضوع اقتدار و نفوذ منطقه‌ای؛ حرکتی خلاف تمام قواعد و عرف بین‌المللی است.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان این‌که تنها کشورهای راضی به خروج برجام رژیم آل‌سعود و صهیونیستی بوده‌اند، افزود: البته این موضوع آزمونی بزرگ و تاریخی برای متحدان غربی آمریکا به شمار می‌رود تا میزان تعهداتشان به قول و قرارهای بین‌المللی و میزان وابستگی به آمریکا را نشان دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خطبه های نماز جمعه تبریز با اشاره به برخی اعتراضات صورت گرفته در شهرهای استان نسبت به برگزاری کنسرت اظهار داشت: سرمان را گرم ترویج کنسرت کرده‌ایم؛ این در حالی است که در اکثر رستوران‌ها موسیقی زنده صورت می گیرد و این مسأله را جزو برنامه‌های ۲۰۱۸ می‌دانند.

امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که موسیقی زنده چه ربطی به تبریز ۲۰۱۸ دارد و چرا باید برنامه‌هایی که آمال ما زیر سوال ببرد؛ انجام گیرد، تصریح کرد: اداره اماکن کجا هستند و چرا به این موضوعات رسیدگی نمی‌کنند، مگر دستور العملی صادر شده که برای رونق بخشی برنامه تبریز ۲۰۱۸ موسیقی زنده پخش شود./935/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات