۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۶
کد خبر: ۵۶۴۳۱۶
حجت الاسلام داودی مطرح کرد؛

۴ جلد کتاب و ۳۵ مقاله برگزیده دستاورد کمیسیون فقه و اصول

رییس کمیسیون فقه و اصول کنگره نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی به تشریح گزارشی از این کمیسیون پرداخت و گفت: کمیسیون فقه و اصول ۴ جلد کتاب و ۳۵ مقاله برگزیده داشته است که از سوی هیأت داوران به عنوان کمیسیون فعال شناسایی شد.
حجت الاسلام سعید داودی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سعید داودی رییس کمیسیون فقه و اصول کنگره بین‌المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی در مراسم اختتامیه این کنگره که امروز در سالن همایش های مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، به تشریح گزارشی از این کمیسیون پرداخت و گفت: کمیسیون فقه و اصول ۴ جلد کتاب و 35 مقاله برگزیده داشته است که از سوی هیأت داوران به عنوان کمیسیون فعال شناسایی شد.

وی از انتشار مقالات کمیسیون فقه و اصول در 3 جلد کتاب خبر داد و اظهار داشت: تببین نقش هل بیت(ع) و عالمان شیعه در گسترش دانش علم اصول، فلسفه فقه و اصول فقه شیعه، نقش عالمان شیعه در فقه و اصول، خدمات شیعیان در تدوین فقه مقارن و نقش انقلاب اسلامی در گسترش فقه و اصول از مقالاتی است که در این کمیسیون برگزیده شد.

جت الاسلام داودی با بیان این که بزرگان حوزه علمیه در عصر حاضر نیز خدمات ارزنده ای را به پیدایش و گسترش علوم اسلامی عرضه داشته اند، مطرح کرد: در این کمیسیون دو مقاله فاخر از حضرت آیت الله مکارم شیرازی و یک مقاله نیز از حضرت آیت الله سبحانی به دست مان رسید که آن ها را  هم در کتب منتشر شده به چاپ رسانده ایم.

رییس کمیسیون فقه و اصول کنگره نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی خاطرنشان کرد: در این کنگره از سوی اندیشمندان بزرگ جهان اسلام مقالات بسیاری به دست مان رسید که همه آن ها شایسته تقدیر و تجلیل است.

وی یادآور شد: مقاله نقش اهل‌بیت (ع) در پایه‌گذاری و گسترش علم اصول، تاثیرگذاری فقه شیعه بر مذاهب فقهی اهل سنت، تاثیر روش‌شناسی اجتهاد شیعه بر نظام حقوقی و دو مقاله در مورد مسائل مستحدثه از جمله مقالاتی است که برای ما ارسال شد و ما نیز با در نظر گرفتن ضوابط و شرایط پذیرش مقالات، آنها را مورد بررسی دقیق قرر دادیم./۸۴۱/پ۲۰۳/ج

ارسال نظرات