۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۵۶۴۳۳۳
زارعی مطرح کرد؛

روایتی از ارسال پیام تسلیم رژیم صهیونیستی به ایران

کارشناس مسائل سیاسی تأکید کرد: مقامات آمریکایی و دشمنان بدانند که زمان قلدرمآبی به پایان یافته و مسلمانان باید توجه داشته باشند که زمان اخراج آمریکا فرا رسیده است
سعدالله زارعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سعد الله زارعی کارشناس مسائل سیاسی امروز درسخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه تهران که در دانشگاه تهران برگزار شد، با بیان این که این روزها منطقه در معرض یک تحول مهم و راهبردی است، گفت: اتفاق دیروز جولان سوریه و شکست بزرگی که بر رژیم صهیونیستی وارد کرد نشانه های این تحول استراتژیک به حساب می آید.

وی افزود: البته  پیروزی بزرگ سیاسی، اجتماعی و فرهنگی حزب الله در انتخابات لبنان نیز تحول مهم استراتژیک و نشانه یک تغییر بزرگ راهبردی در منطقه است، آنچه که جولان سوریه رخ داد در واقع یک غافلگیری بزرگ اطلاعاتی و نظامی برای رژیم صهیونیستی بود و از 3 بعد شکست برای این رژیم محسوب می شود.

زارعی با بیان که رژیم صهیونیستی در اتفاقات اخیر شکست اطلاعاتی، نظامی و سیاسی خورده است، اظهار داشت: این مسأله برای رژیم صهیونیستی در طول حیات ننگین خود که امروز بیش از 70 سال از آن می گذرد بی سابقه است.

وی ادامه داد: اسرائیلی ها حداقل یک ماه است که مرتب از احتمال قوی وقوع عملیات نظامی از سوی نیروهای ایرانی در سوریه صحبت می کنند و می گویند این عملیات را حتمی می دانیم و در انتظار آن هستیم، این رژیم غاصب برای این که این اتفاق رخ ندهد دست به اقدامات گسترده سیاسی زده اند.

کارشناس مسائل سیاسی ابراز داشت: نخست وزیر رژیم خونخوار صهیونیستی سه شنبه سفری به مسکو داشت با اصرار زیاد از رییس جمهور روسیه خواست از روابط خود با رهبران ایران استفاده کند و مانع اقدام تلافی جویانه جمهوری اسلامی ایران شود.

وی عنوان کرد: همچنین اسرائیلی ها تماس های مکرری با مقامات آمریکایی، انگلیسی، آلمانی و فرانسوی برقرار کردند و درخواست عاجزانه نتانیاهو این بود که ایران عملیاتی علیه آن ها انجام ندهد، بر همین اساس وزیر دفاع آمریکا در نامه ای برای مقامات ایرانی بر این مسأله که ایران باید خویشتن دار باشد تأکید کرد، مقامات کشورهای اروپایی نیز برای این که عملیاتی علیه رژیم صهیونیستی انجام نشود دست به کار شدند.

زارعی خاطرنشان کرد: نیروهای مقاومت در سوریه موقعیتی دارند که رژیم صهیونیستی با وجود حملات گسترده و مداومی که در طول این یک سال اخیر انجام دادند می دانند که قادر به شناسایی این اقدامات و امکانات نیستند  از این رو اسرائیل با تلاش سیاسی نخست وزیرش با استفاده از جبهه بین المللی سعی می کند که عملیاتی علیه آن ها صورت نگیرد که خود این مسأله عجز رژیم صهیونیستی را نشان می دهد، وقتی با وجود درخواست های عاجزانه این عملیات با شدت تمام اتفاق می افتد شکست بزرگ دیگر سیاسی برای رژیم صهیونیستی است.

وی اضافه کرد: جنبه دیگر عملیات مربوط به مسائل اطلاعاتی می شود، اسرائیلی ها مدعی هستند که از امکانات ویژه اطلاعاتی برخوردار هستند و سالانه مبالغ بسیار زیادی از درآمدهای این رژیم صرف سیستم اطلاعاتی آن می شود اما توانایی مقابله نداشتند.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان این که رژیم صهیونیستی نیروهای خود را از زمان عملیات تی فور به آماده باش کامل در آورده بود، گفت: اسرائیلی ها در طول این روزها نیروهای خود را در مناطق شمالی فلسطین اشغالی در حالت تمرین قرار دادند.

وی افزود: سیستم نظامی اطلاعاتی رژیم صهیونیستی آسمان لبنان و جنوب سوریه  را رها نکرد و چون مترصد حمله انتقام جویانه بودند به خیال خود هر حرکتی را زیر نظر داشتند، وقتی دیروز حمله گسترده و همزمان موشک ها به مناطق جولات شلیک شد و زیر فشار شدید آتش رزمندگان اسلام قرار داشت اسرائیلی ها نتوانستند در جلوگیری و دفع آن نتوانستند کاری انجام دهند و دو ساعت تمام سیستم نظامی رژیم صهیونیستی در فشار شدید بود.

زارعی با بیان این که مراکزی از اسرائیل مورد حمله قرار گرفت که برای جمع آوری اطلاعات و تحلیل آن ها بود، اظهار داشت: موقعیت های حساسی از رژیم صهیونیستی ویران شده و از بین رفته است؛ مرکز نظامی رهگیری اطلاعاتی الکترونیکی، پایگاه سری اطلاعات مرزی، مرکز نظامی کنترل ارسال پارازیت، مرکز تنظیمات ارتباطی فرستنده ها، مرکز نظامی شنود شبکه های مخابراتی و ماهواره ای، مرکز کنتزل یگان تسلیحات، فرودگاه بالگردهای نظامی، مقر فرماندهی تیپ 810، مقر فرماندهی گردان های منطقه حرمون، مقر یگان ویژه ویران شدند و ده ها عضو ارشد ارتش اسرائیل به هلاکت رسیدند.

وی ادامه داد: سیستمی که رژیم صهیونیستی بر آن سرمایه گذاری و تبلیغ می کرد  زیر فشار رزمندگان اسلام خرد و بی اثر شد، این رژیم در عرصه اطلاعاتی هم شکست سختی خورد، رژیم صهیونیستی از طریق روس ها و اروپایی ها به ایران پیام تسلیم دادند و اعلام کردند که اطمینان می دهیم علیه شما دست به اقدام نظامی نزنیم.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان این که عملیات اخیر در آستانه روز نکبت یعنی روز تأسیس رژیم صهیونیستی صورت گرفت، ابراز داشت: عملیات روز گذشته در آستانه اجرای دستور ترامپ برای انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس صورت گرفت و نشان داد که اقدامات آمریکایی ها برای اسرائیل امنیت آور نیست و انتقال سفارت نمی تواند موقعیت اسرائیل را بهبود ببخشد.

وی عنوان کرد: مقامات آمریکایی و دشمنان بدانند که زمان قلدرمآبی به پایان یافته و مسلمانان باید توجه داشته باشند که زمان اخراج آمریکا فرا رسیده است، با خارج شدن آمریکا از منطقه شاهد منطقه ای آباد و آزاد خواهیم بود./1323/

ارسال نظرات