۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۵۶۴۳۴۲
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

مسجد بهترین مکان برای تربیت انسان مؤمن و انقلابی است

حجت الاسلام والمسلمین نکونام گفت: مسجد بهترین مکان برای تربیت انسان مؤمن و انقلابی است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
امام جمعه شهرکرد

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار رسا در شهرکرد با اشاره به نامگذاری دهه آخر ماه شعبان به نام دهه تکریم مساجد خاطرنشان کرد: مسجد بهترین مکان برای تربیت انسان مؤمن و انقلابی است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه باید مسجد از هر لحاظ آماده میزبانی از عموم مردم باشد، افزود: توجه همزمان به ظاهر و محتوای مسجد نقش مهمی در جذب مردم به این مکان معنوی خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، آماده کردن فضای عمومی جامعه را از ضرورتهای مهیا شدن برای ورود به ماه مبارک رمضان دانست و گفت: مساجد یکی از فضاهای عمومی تاثیرگذر در جامعه است که باید این مکان مقدس را برای استقبال از ضیافت الهی آماده بندگان خدا کنیم که به یقین دهه تکریم مساجد نقش مهمی در آماده سازی مساجد خواهد داشت.

وی، مسجد را از مهمترین ظرفیتهای امروز جامعه بیان کرد و ادامه داد: مساجد از گذشته عامل پیوند بین جامعه توحیدی و پروردگار متعال بوده و مردم در این مکانهای مقدس از مشکلات و سرگرمی ‌های دنیا جدا و فکر و ذکرشان خداوند متعال می ‌شود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، مسجد را مهمترین پایگاه ارتباط خلق و خالق بیان کرد و افزود: متأسفانه امروز به کارکردهای مسجد آنچنان که باید توجه نمی شود و این یزرگترین خسران جامعه ما است.

امام جمعه شهرکرد در ادامه به چند ویژگی مسجد طراز اسلامی اشاره کرد و گفت: هدف از انقلاب اسلامی زنده کردن اسلام ناب محمدی است و قطعاً در درون کشور اسلامی ایران همه چیز باید هم طراز اسلام ناب باشد؛ مساجد ما باید به گونه‌ ای باشد که در آن انسان عزت‌ بخش به جامعه اسلامی، عزتمدار، مؤمن، بصیر، عالم، مجاهد و ستیزه ‌گر با عناد و کفر و شرک و انسان خدمتگزار به بشریت تربیت شود و به جامعه اسلامی تحویل دهد تا به عنوان یک مسجد طراز اسلامی از آن نام برد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر اینکه جهان اسلام به دنبال اسلام ناب است و همه باید تلاش کنیم تا این اسلام به طور کامل شکل بگیرد، تصریح کرد: به یقین مساجد در این عرصه نقش بسیار مهم و تأثیرگذاری دارند و باید از این ظرفیت نهایت بهره را ببریم./9457//۱۰۳/خ

ارسال نظرات