۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۵۶۴۳۴۷
امام جمعه موقت کاشان:

تبعیت از ولايت فقيه راه تشخیص انقلابي بودن افراد است

حجت الاسلام اسلامي تبار گفت: اگر ولايت فقيه نبود تشخيص انقلابي از غير انقلابي غيرممكن بود و هركسي با عنوان اينكه پيرو خط امام است هر كاري دوست داشت انجام مي داد.
حجت الاسلام اسلامي تبار

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامي تبار جمعه شب در جلسه تفسير قرآن كه در مسجد آيت الله رضوي كاشاني در خيابان ملامحسن فيض كاشاني برگزار شد در تفسير آيه 7 سوره مباركه رعد كه مي فرمايد، ‹‹وَيَقُولُ الَّذِينَ كَفَرُوا لَوْلَا أُنْزِلَ عَلَيْهِ آيَةٌ مِنْ رَبِّهِ  إِنَّمَا أَنْتَ مُنْذِرٌوَلِكُلِّ قَوْمٍ هَاد›› گفت: به پيامبر بهانه مي گرفتند چرا از سوي خداوند آيه و معجزه اي مانند معجزات حضرت موسي و عيسي و يا معجزاتي كه از شما مي خواهيم نازل نمي شود.

وي با اشاره به اينكه رسالت پيامبر آوردن معجزه نبود، ابراز کرد: رسالت پيامبر اگرم(ص) هدايت مردم بود نه اينكه براساس درخواست مردم معجزه داشته باشد در حاليكه قرآن بالاترين معجزه پيامبراكرم(ص) بود كه از معجزات ساير انبيا الهي بالاتر بود.

حجت الاسلام اسلامي تبار ادامه داد: معجزات ساير انبيای الهي موقت و براي يك زمان و مكان خاص و براي افراد خاصي بود و بعد از آن اثري از آن باقي نمي ماند و تنها براي افرادي كه در آن لحظه شاهد و ناظر بودند قابل درك بود، اما براي ديگران تنها يك خبر بود.   

وي با اشاره به اينكه قرآن معجزه اي است كه از همه معجزه هايي كه در طول تاريخ انبيا الهي رخ داده بالاتر است، گفت: قرآن معجزه جاويدان است و اعجاز قرآن در همه زمان ها وجود دارد.

به گفته وي، قرآن سند نبوت و حقانيت پيامبراكرم(ص) است و براي همه دوران ها است و براي همه دوران ها معجزه است و كار خارق العاده اي است كه از عهده هيچ انساني بر نخواهد آمد.

امام جمعه موقت كاشان در ادامه با اشاره به اينكه خداوند در انتهاي اين آيه مي فرمايد، ‹‹وَلِكُلِّ قَوْمٍ هَاد›› براي هر زماني يك امام و هدايتگري براي هر قومي است و اين موضوعي است كه مطابق با اعتقاد شيعه است از اين رو براساس اين آيه در عصر حاضر نيز يك امام زنده بايد وجود داشته باشد.

حجت الاسلام اسلامي تبار گفت: موضوعيت اين آيه براي انقلاب اسلامي ايران نيز مصداق دارد چرا كه پيامبر به اميرمومنان(ع) مي فرمايد، ‹‹وَ لَوْلا أَنْتَ یا عَلِىُّ لَمْ یُعْرَفِ الْمُؤْمِنُونَ›› بعد از نهضت توحيدي امام خميني(ره) اگر ولايت فقيه نبود تشخيص انقلابي از غير انقلابي غيرممكن بود و هركسي با عنوان اينكه پيرو خط امام است هر كاري دوست داشت انجام مي داد.

به گفته وي، امروز كه پرچم انقلاب به دست ولايت فقيه آشنا به راه امام و ويژگي هاي انقلاب اسلامي است، هركسي نمي تواند مدعي انقلابي بودن باشد.

وي با بيان اينكه مومن واقعي كسي است كه معتقد به مسأله ولايت و امامت اميرمومنان(ع) است و در عمل نيز پيرو اميرمومنان(ع) است، ابراز داشت: امروز انقلابي واقعي  كسي است كه معتقد به ولايت فقيه و در عمل هم پيرو ولايت فقيه است.

امام جمعه موقت كاشان با اشاره به اينكه انقلابي كسي است كه معتقد به ولايت فقيه و در عمل نيز از ولايت فقيه تبعيت مي كند، گفت: امروز برخي دست به هر كاري مي زنند و مدعي انقلابي بودن و پيرو خط امام و رهبري هم هستند در حاليكه فرسنگها با خط امام فاصله دارند و ضد انقلابي به تمام معنا هستند./1307/پ203/ب1

ارسال نظرات