۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۱
کد خبر: ۵۶۴۳۴۹
حجت الاسلام بهجت:

سعادت و رشد جامعه در گرو خودسازی عالمان آن جامعه است

استاد حوزه علمیه قم با انتقاد از بی ثباتی اقتصاد کشور گفت: امروزه ارزش پول عراقی که ایران برای رفع سایه جنگ از سر آن هزینه می کرد به چند برابر ارز ایران رسیده است.
حجت الاسلام علی بهجت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی بهجت در گردهمایی طلاب و فضلای سیستان و بلوچستان مقیم قم که جمعه در مسجد سلماسی برگزار شد، با اشاره به این که انسان به سبب تفکر و تعقل از سایر موجودات برتر است، گفت: این دو قوه یک سری رسالت هایی بر دوش انسان می گذارد.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: انسان باید علم بیاموزد، چون دین اسلام بر این مسأله تأکیدات بسیاری داشته است، اما در عین حال باید بدانیم که علم بدون عمل مثمر ثمر نیست.

وی مبنای غرب را مبتنی بر حیوانیت معرفی کرد و ابراز داشت: خداوند در قرآن کریم اشاره کرده است که رسالت پیامبران الهی تزکیه و تعلیم بوده است، بر این اساس چون غربی ها تزکیه ندارند نتیجه علم شان سلاح های کشتار جمعی و بمب های اتمی می شود که به وسیله آن میلیون ها انسان بی گناه را به خاک و خون می کشاند.

حجت الاسلام بهجت تأکید کرد: اگر ابزار قدرت را در اختیار کسی قرار دهیم که بویی از انسانیت نبرده است، به وسیله آن قدرت شروع به جهان خواری می کند که مصداق بارز این موضوع را در اعمال و رفتار آمریکا مشاهده می کنیم.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: در روایات متعدد آمده است که اگر کسی به لحاظ علم رشد کند، اما از لحاظ زهد و تقوا پیشرفتی نداشته باشد، نمی تواند به سعادت دست پیدا کند، بنابراین اگر علم و عمل مان به ما هدف و جهت ندهد و ما را در مسیر صحیح قرار ندهد، علم مان فایده ای نداشته است.

وی با انتقاد از این که برخی در مملکت اسلامی فضیلت را در خارج درس خواندن می دانند، ابراز کرد: نباید فضیلت علم را با مادیات مورد سنجش قرار داد.

حجت الاسلام بهجت با اشاره به این که سعادت و رشد جامعه مبتنی بر خودسازی عالمان آن جامعه است، عنوان کرد: اگر عالمان از جنبه های خودسازی و معنوی غافل شوند نتیجه اش آسیب های فراوانی است که متأسفانه امروزه کم و بیش در جامعه مشاهده می کنیم.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که کشور از لحاظ اقتصادی بسیار بی ثبات است، مطرح کرد: امروزه ارزش پول عراقی که ایران برای رفع سایه جنگ از سر آن هزینه می کرد به چند برابر ارز ایران رسیده است و این مشخص می کند که برخی افراد در کشور نقش دشمن را بازی می کنند.

وی اضافه کرد: اگر هر پله علمی که بالاتر می رویم یک پله هم به لحاظ تهذیبی صعود کنیم، بی شک علم برای مان ایجاد رسالت و وظیفه می کند و ما را وادار می کند تا رسالت خود را به خوبی انجام دهیم.

حجت الاسلام بهجت در پایان خطاب به طلاب و فضلای سیستان و بلوچستان عنوان کرد: شما در منطقه حساس و مهمی باید رسالت خود را در تبیین معارف اهل بیت(ع) و اسلام ناب محمدی ایفا کنید./841/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات