۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۵۶۴۳۶۲
آیت الله طه محمدی:

همه مراتب وجود به هویت احدیت ختم می شود

امام جمعه همدان گفت: همه مراتب وجود به هویت احدیت ختم می شود و هرم وجود به ذات مقدس الهی می رسد که به آن عالم غیب الغیوب می گویند.
دیدار با طه محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی امام جمعه همدان صبح امروز در درس خارج فلسفه و فقه خود اظهار داشت: همه مراتب وجود به هویت احدیت ختم می شود و هرم وجود به ذات مقدس الهی می رسد که به آن عالم غیب الغیوب می گویند.

وی در ادامه با بیان این مطلب که میان وجود خدواند دیگر وجودها تمایزاتی وجود دارد، ابراز داشت: وجود منبسط با وجود مقید تفاوت دارد و این دو با وجود حق اول متمایز هستند چرا که وجود حق منزه از مخلوط شدن با دیگر ابعاد وجود است.

آیت الله طه محمدی ابراز داشت: برخی افراد سال خمسی را از زمانی می دانند که فرد کاسبی خود را شروع کرده است مثل آن که کارمند دولت شده و یا کار آفرینی کرده است.

وی ادامه داد: اما اگر کاسب نباشد و فائده و منفعتی نصیب او شده باشد تاریخ خمس او از زمانی است که فایده برای او آمده باشد البته برخی این دو نظریه قبل را درست ندانسته اند چرا که خمس به ربح تعلق می گیرد و تا زمانی که ربح حاصل نشود، خمس واجب نمی شود.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان گفت: اول سال خمسی زمانی است که شغل فرد به ربح و سود منتهی شود و تا زمانی که سودی از شغل خود حاصل نکند، خمس بر او واجب نیست چه آن که باید مخارج خود را نیز از آن خارج کند.

وی در پایان با اشاره به حوادث اخیر در زمینه برجام اظهار داشت: نباید همه مسائل را با یکدیگر مخلوط کرد و باید با همدلی و اتحاد میان مردم و مسؤولان همه مشکلات را برطرف کرد./۹۷۹/پ203/ب1

ارسال نظرات