۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۵۶۴۳۶۴
با حضور طلاب خواهر مدرسه فاطمیه شهرکرد؛

دوره آموزشی سبک زندگی سالم با محوریت معرفی مواد غذایی تراریخته برگزار شد

دوره آموزشی سبک زندگی سالم با محوریت معرفی مواد غذایی تراریخته، صبح امروز با حضور پروفسور علی کرمی، بنیانگذار و مؤسس انجمن بیوتکنولوژی به میزبانی مدرسه علمیه فاطمیه شهرکرد برگزار شد.
دوره آموزشی سبک زندگی سالم در مدرسه فاطمیه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، دوره آموزشی سبک زندگی سالم با محوریت معرفی مواد غذایی تراریخته، صبح امروز با حضور پروفسور علی کرمی، بنیانگذار و مؤسس انجمن بیوتکنولوژی به میزبانی مدرسه علمیه فاطمیه شهرکرد برگزار شد.

در ابتدای این نشست فاطمه طاهری، مدیر مدرسه علمیه فاطمیه شهرکرد، با تأکید بر اینکه توجه به سبک زندگی اسلامی یکی از رسالت های اصلی ما است، گفت: توجه به سلامت جسم و روح افراد یکی از مهمترین ارکان سبک زندگی اسلامی است.

طاهری با بیان اینکه طلاب باید آموزش های لازم در خصوص سبک زندگی سالم را بیاموزند و مروج آن باشند، اظهار کرد: داشتن جسم سالم لازمه حرکت در مسیر حق تعالی است؛ اگر جسم انسان سالم نباشد نمی توان به مردم خدمت کرد.

وی با اشاره به اینکه برنامه ریزی های لازم برای معرفی شاخص های سبک زندگی سالم در قالب برگزاری دوره های مختلف آموزشی در این مدرسه دیده شده است، افزود: متأسفانه جامعه به سمت سبک زندگی غربی در حال حرکت است و همین امر سبب شده بسیاری از مشکلات در حوزه سلامت گریبان گیر آن شود.

در ادامه این نشست نیز پروفسور علی کرمی، مؤسس انجمن بیوتکنولوژی به معرفی اجمالی از فعالیت ها و پژوهش های صورت گرفته در زمینه سبک زندگی سالم پرداخت.

وی با بیان اینکه محصولات تراریخته مواد غذایی هستند که ژنی از موجود دیگر وارد گیاه می شود، خاطرنشان کرد: اختلال در سبک زندگی جامعه توسعه انواع بیماری های جسمی، روحی، روانی و مشکلات اجتماعی را به همراه دارد که باید این سبک زندگی اصلاح شود.

کرمی خاطرنشان کرد: اختلال در تغییر سبک تغذیه، مصرف غذاهای ناسالم، نان های بدون سبوس، فست فودها، نوشابه های ناسالم، دخانیات و قلیان و مصرف نامناسب نمک، چربی، روغن های نباتی ناسالم و موادغذایی تراریخته عامل اصلی بیماری های رایج در کشور است.

وی در ادامه برای اصلاح وضع موجود تأکید کرد: از چند سال پیش با ایجاد جنبش ملی اصلاح سبک زندگی و استفاده از ظرفیت سخنرانی ها، رسانه های مکتوب و مجازی و صدا و سیما تلاش کرده ایم با اطلاع رسانی و هشدار جدی جلوی این روند خطرناک را بگیریم و مردم و مدیران را به سوی اصلاح سبک زندگی حرکت دهیم که در این بین نقش طلاب حوزه های علمیه غیرقابل انکار است./9457//۲۰۳/خ

ارسال نظرات