۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۵۶۴۳۶۸
امام جمعه نهاوند تاکید کرد؛

لزوم توجه به حمایت از کالای داخلی

امام جمعه نهاوند گفت: اگر با افزایش کیفیت کالای ساخت داخل بتوانیم بازار و مردم را قانع کنیم، آن موقع می توانیم با کالای خارجی نیز مبارزه کنیم.
حجت الاسلام عباسعلی مغیثی نیا امام جمعه شهر نهاوند 

حجت الاسلام عباسعلی مغیثی نیا امام جمعه نهاوند در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حمایت از کالای داخلی را رکن اصلی اقتصاد مقاوتی عنوان کرد و گفت: امسال اگر حمایت از کالای ایرانی از طرف دولت و ملت محقق شود یکی از مهم ترین ارکان اقتصاد مقاومتی است که هم رونق تولید را به دنبال خواهد داشت هم در مقابله با قاچاق و اجناس خارجی موجی را ایجاد می کند که مردم به سمت کالای ایرانی سوق پیدا کنند.

وی این نامگذاری امسال را مکمل نامگذاری سال های قبل دانست و افزود: رهبری به عنوان راهکاری این راه را القا کرده است اما آنچه که در زمان حال موثر است عمل مردم و دولت به رهنمود های رهبر معظم انقلاب است.

امام جمعه نهاوند خاطرنشان کرد: اگر همه ملت دست به دست هم دهند و شعار امسال را محقق کنند مقام معظم رهبری سرافراز تر از گذشته خواهند بود.

وی افزود: اما اگر فقط شعار بدهیم و حرکتی انجام نشود همانند گذشته بی نتیجه خواهد بود و مشکلات نیز روز به روز بیشتر خواهد شد.

حجت الاسلام مغیثی نیا گفت: سود ارائه شده از سوی بانک ها چون دسترسی راحت تر و ریسک پذیری کمتری هم دارد افراد سرمایه گذار تمایلی به سرمایه گذاری در صنعت ندارند.

وی ادامه داد: پس بهتر است که این سودها به نحوی کنترل شود که افراد سرمایه دار به جای قرار دادن پول های خود در بانک ها آن ها را در صنعت به گردش درآورند.

امام جمعه نهاوند تولید کنندگان را به افزایش کیفیت محصولاتشان تشویق کرد و گفت: اگر با افزایش کیفیت کالای ساخت داخل بتوانیم بازار و مردم را قانع کنیم، آن موقع می توانیم با کالای خارجی نیز مبارزه کنیم.

وی گفت: مبارزه با قاچاق کالا از سوی دولت، که بزرگترین ضربه را به تولید داخلی می زند می تواند در کنار افزایش کیفیت محصولات نقش مکمل آن را ایفا کند./979/ت303/ب1

ارسال نظرات