۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۵۶۴۳۷۸
آیت الله طه محمدی مطرح کرد؛

لزوم طراحی نقشه جامع شهری

امام جمعه همدان گفت: بسیاری از شهرها به دلیل نداشتن نقشه جامع شهری و برنامه بلندمدت اکثرا پروژه های اجرایی در آن با مشکل و یا شکست مواجه می شوند.
دیدار مدیران بنیاد مسکن استان همدان با آیت الله طه محمدی دیدار مدیران بنیاد مسکن استان همدان با آیت الله طه محمدی دیدار مدیران بنیاد مسکن استان همدان با آیت الله طه محمدی دیدار مدیران بنیاد مسکن استان همدان با آیت الله طه محمدی دیدار مدیران بنیاد مسکن استان همدان با آیت الله طه محمدی دیدار مدیران بنیاد مسکن استان همدان با آیت الله طه محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی نماینده ولی فقیه در استان همدان صبح امروز در دیدار مدیران بنیاد مسکن استان با اشاره به لزوم انجام کار به صورت جهادی گفت: هر جا کارها به افراد ناصالح واگذار شده است نتیجه اش جز خرابی نبوده است.

وی آبادانی بسیاری از روستاهای کشور را از برکت پیروزی انقلاب اسلامی دانست و تاکید کرد: به دلیل مشکلاتی که برای بسیاری از روستاییان ما وجود دارد ساخت راه و ایجاد راه های ارتباطی یکی از مهمترین وظایف بنیاد مسکن است.

امام جمعه همدان افزود: زمانی که بنده امام جمعه شهر فامنین بودم توانستیم با عریض کردن خیابان اصلی رونق را به این شهر بیاوریم چرا که تسهیل رفت و آمد یکی از مهم ترین ارکان مدیریت شهری است.

وی انجام دقیق مطالعات اولیه را گام مهمی در بهسازی شهرها و روستاها عنوان کرد و گفت: در هنگام انجام تحقیقات و مطالعات شهری باید با ایجاد نقشه ای جامع بتوانیم نیازهای مردم را بر طرف کنیم.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان خاطرنشان کرد: بسیاری از شهرها به دلیل نداشتن نقشه جامع شهری و برنامه بلند مدت اکثرا پروژه های اجرایی در آن با مشکل و یا شکست مواجه می شوند.

وی تصریح کرد: به طور مثال مدارس، مساجد و فضای سبز در بسیاری از مناطق با جمعیت ساکن تناسب ندارد و این نشان از نبود طرحی جامع و درست دارد.

آیت الله طه محمدی گفت: ساخت مسکن و راه کار بسیار زیبایی است اما باید با طرح و نقشه اجرا شود تا گرفتاری مردم را از بین ببرد نه اینکه مشکلی بر مشکلات آنها بیفزاید.

وی به موضع جانمایی در معماری اشاره کرد و افزود: گرفتن بودجه برای ساخت و ساز کار راحتی است اما مهم نحوه هزینه کردن بودجه است./۹۷۹/پ203/ب1

ارسال نظرات