۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۵۶۴۴۰۸

اجرای طرح بورسیه اساتید حوزه علمیه خواهران

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور گفت: امیدواریم با طرح بورسیه اساتید، رتبه علمی اساتید حوزه‌های علمیه خواهران، حداقل یک یا دو رتبه نسبت به دانش آموختگان افزایش پیدا کند تا استاندارد‌های علمی رعایت شود و در جایگاهی قرار بگیریم.
حجت الاسلام بهجت پور

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت‌پور در مراسم جشنواره علمی اساتید حوزه‌های علمیه خواهران که در سالن همایش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد اظهار کرد: شما استادان قرآنی باید همواره شکرگذار خداوند باشید چراکه خداوند به شما توفیق خدمت به قرآن را عطا کرده است.

وی افزود: شما باید همواره تلاش کنید تا زندگی قرآنی داشته باشید چراکه اگر زندگی شما رنگ و بوی قرآن بگیرد، زندگی شما به سمت سعادت حرکت می‌کند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به طرح بورسیه استادان در حین تدریس خاطرنشان کرد: امیدواریم با این طرح رتبه علمی اساتید حوزه‌های علمیه خواهران، حداقل یک یا دو رتبه نسبت به دانش آموختگان افزایش پیدا کند تا استاندارد‌های علمی رعایت شود و در جایگاهی قرار بگیریم که از نظر علمی نقص نداشته باشیم.

وی با تأکید بر اهمیت ثبات در کادر علمی و اداری مدارس ادامه داد: باید به سمتی حرکت کنیم که در مدارس علمیه خواهران توسعه پایدار داشته باشیم البته بنده برای این طرح پیشنهاداتی به شورای علمی مدارس ارائه کرده‌ام تا بخشی از استادان که واجد شرایط هستند، عضو این شورا شوند.

استاد برجسته حوزه علمیه گفت: همچنین تلاش خواهیم کرد که ارزش مدارس بر اساس شورای علمی آن در نظر گرفته شود و امیدواریم کادر علمی مدارس نیز در ماه‌های آتی به ثبات کامل برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به خروج آمریکا از برجام اشاره کرد و تصریح کرد: اعتقاد دارم که خروج آمریکا از برجام بسیار مبارک و میمون است چراکه دشمنی آمریکا با جمهوری اسلامی مجددا بر همگان ثابت شد و آن‌ها سرکشی و وحشی‌گری خود را دوباره نشان دادند.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور بیان کرد: من از شما خواهران اهل قرآن خواهش می‌کنم که در جلسات قرآنی که شرکت می‌کنید، حتما داستان درگیری حضرت موسی و فرعون مصر که در نهایت منجر به متزلزل شدن فرعون شد را برای مردم بیان کنید تا مردم بدانند که دشمنان نمی‌توانند در پرده نائبین خودش با ما درگیرد شود بلکه باید چهره واقعی خود را نمایان کند.

وی افزود: من به شما اطمینان می‌دهم که در نقطه‌ای قرار داریم که نقطه بشارت‌ها است، مردم شریف ایران بارها در امتحانات مختلف وفاداری خود را نشان داده و روز به روز ظرفیت خود را برای تشکیل جامعه جهانی حضرت مهدی(عج) افزایش می‌دهند و خود را برای این مهم آماده می‌کنند.

استاد برجسته حوزه‌های علمیه با اشاره به هدف حوزه‌های علمیه خواهران در مسائل قرآنی اظهار کرد: نگاه و اعتقاد برخی بر این است که ما باید اطلاعات و علم دینی و علوم اسلامی مورد نیاز طلاب را به صورت مداوم به آنان عرضه کنیم. طلبه‌ای که در سطح دو یا چهار است باید بر همه مطالب قرآنی آگاهی داشته باشد.

وی ادامه داد: طلاب باید به مباحث خانه داری، همسرداری، پژوهش و تبلیغ، روان شناسی، جامعه شناختی، تاریخ و ... مسلط باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور عنوان کرد: برخی نیز می‌گویند تعلیم ضروری است اما همراه آن باید انگیزه‌های درونی و جوشش چشمه حکمت درونی طلاب نیز وجود داشته باشد؛ تدریس حکمت و تربیت حکمی طلاب، گمشده نظام آموزشی حوزه و حتی کشور است؛ حکمت، جوشیدن افراد از درون، بینش‌های بلند، روحیه سوال برای فهم نظامات و کشف شبکه حقایق است.

وی خاطرنشان کرد: بزرگترین کاری که بر دوش ما و شما است، این است که بتوانیم چشمه خردورزی و حکمت را در جامعه و طلاب به جوش آوریم و ذهن‌ها را پر سوال کنیم؛ اگر شما توانستید انسانی شیفته درک‌کردن، یافتن و علاقه‌مند مراجعه به منابع مرجع تربیت کنید، موفق بوده‌اید.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با ضمن تقدیر و تشکر از زحمات آیت‌الله شرعی و حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی گفت: از روز اولی که آیت‌الله شرعی این بنا رفیع حوزه‌های علمیه خواهران را گذاشت تا زمانی که حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی آن را گسترش دادند، همگی دنبال این حکمت بوده‌ایم اما گاهی نیاز است که افق نگاه را ارزیابی و بازنگری کنیم تا ببینیم درست جهت دهی شده است یا خیر.

وی در پایان گفت: مهم‌ترین تقشی که شما در قبال قرآن دارید این است که ظرفیت‌های بی‌کران قرآن را به مخاطبین خود منتقل کنید، هرچند که هیچکس نسبت به عمق قرآن جز خداوند معرفت و درک ندارد ولی شما باید طلاب را به این باور برسانید که قرآن، دریای بی‌کردان است و باید همراه در عمق قرآن کاوش کنید.

ارسال نظرات