۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰
کد خبر: ۵۶۴۴۵۵
معاون وزیر ارشاد:

فرهنگ استفاده از فضای مجازی نهادینه شود

معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به نفوذ دنیای دیجیتال در زندگی بشر گفت: فرهنگ استفاده از فضای مجازی باید در میان آحاد جامعه نهادینه شود.
سیدهادی حسینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سیدهادی حسینی، معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در اختتامیه چهارمین جشنواره بین المللی رسانه های دیجیتال در تبریز اظهار داشت: شتاب پیشرفت علم و فناوری غیر قابل وصف بوده و روزانه شاهد نوآوری‌های جدید در این عرصه هستیم.

وی با بیان این‌که بهره‌مندی از دنیای دیجیتال ناگزیر و لازمه زندگی بشریت است، خاطرنشان کرد: امروز دنیای دیجیتال نفوذش به زندگی انسان را تحمیل کرده و شاهد عدم کارکرد تفکر سنتی در امور بشری هستیم؛ در چنین دنیایی مردم نشسته و بی تحرک می میرند.

حسینی با تأکید بر این‌که باید به تلاش برای عقب نماندن از قافله علم و فناوری ادامه دهیم، تصریح کرد: فرهنگ بستر توسعه شناخته می شود؛ هر جامعه ای که بخواهد توسعه داشته باشد، باید در سایه سار فرهنگ نقش‌آفرینی کند، امروز نیازمند این حقیقت مهم هستیم که باید فرهنگ استفاده از فضای مجازی نهادینه شود.

ضرورت تجهیز جامعه به سواد رسانه‌ای

همچنین سیدمرتضی موسویان، رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم با اشاره به گسترش روز افزون تکنولوژی و توسعه ارتباطات اظهار داشت: برای همراهی با دنیا نیازمند افزایش سواد رسانه ای هستیم، چراکه عصر حاضر عصر درآمدهای حاصل از اطلاعات است.

وی با بیان این‌که شبکه های مجازی مرزها را شکسته و شاهد تحقق دهکده جهانی هستیم، گفت: برای تحلیل درست پیام های دریافتی از شبکه های اجتماعی باید مجهز به سواد رسانه ای باشیم تا قدرت نقد و تشخیص پیام ها را هم داشته باشیم؛ فضای مجازی چه بپذیریم و چه نپذیریم در حال گسترش است

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال، بالا رفتن سواد رسانه ای و تکنولوژیک و نیز فرهنگ استفاده از آن را ضرورتی انکار ناپذیر برای فردای بهتر برشمرد و خاطرنشان کرد: تسلط بر سواد رسانه ای و تکنولوژیک یکی از راه های کسب ثروت است که نباید از آن غافل شویم./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات