۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۹
کد خبر: ۵۶۴۴۵۷
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

محافل مذهبی ماه رمضان به‌صورت مردمی برگزار شود

حجت‌الاسلام سالاری مکی گفت: اگرچه نهادها و دستگاه‌های مختلف باید برای ارتقای کیفی برنامه‌های مذهبی ماه رمضان تلاش کنند؛ اما ضروری است این محافل به‌صورت مردمی برگزار شده و تبلیغات و اطلاع‌رسانی مناسب برای حضور اقشار مختلف مردم در آن انجام شود.
حجت الاسلام سالاری مکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در نشست ستاد مردمی جمع‌خوانی قرآن کریم که در آستانه ماه مبارک رمضان برگزار شد، بر همکاری و مشارکت نهادهای مختلف برای برپایی پرشور این محافل معنوی تأکید کرد.

وی افزود: اگرچه نهادها و دستگاه‌های مختلف باید برای ارتقای کیفی این برنامه قرآنی تلاش کنند؛ اما ضروری است این محافل به‌صورت مردمی برگزار شده و تبلیغات و اطلاع‌رسانی مناسب برای حضور اقشار مختلف مردم در آن انجام شود.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با اشاره به پخش مستقیم محفل جزءخوانی قرآن کریم از صدا و سیما، اضافه کرد: طلاب حوزه علمیه و مدارس علمیه مختلف مرکز استان هم سه شب به‌صورت ویژه در این محافل شرکت می‌کنند.

وی اظهار کرد: به‌منظور تسهیل در رفت و آمد مردم، لازم است سرویس‌های ثابت ایاب و ذهاب برای جلسه جمع خوانی قران کریم از نقاط مختلف شهر به سمت حرم حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر (ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا (ع) در تردد باشند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی که دبیر ستاد نکوداشت غدیر خراسان شمالی هم هست، در پیشنهادی به مسؤولان صداوسیمای استان از آنها خواست تا در ماه مبارک رمضان موضوع امیرالمؤمنین (ع) در زندگی اهالی خراسان شمالی مطرح شده و برنامه‌ای در این زمینه تولید و پخش شود تا این‌گونه برای ورود به غدیر هم آماده شویم.

حجت‌الاسلام رضا احمدی فرد، مدیر ستاد اقامه نماز خراسان شمالی هم در این نشست با اشاره به سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی در درس خارج رهبری در رابطه با مهجوریت قرآن، اظهار کرد: اگر سراغ مفاهیم قرآن و فهم و تدبر در آن نرویم فهم ما از کلام وحی ناقص خواهد بود؛ ازاین‌رو باید تدبر در قرآن و بیان تفسیر در مراسم جزء خوانی مد نظر باشد./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات