۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۶
کد خبر: ۵۶۴۴۷۸
امام جمعه بابل:

مساجد به قرارگاه فرهنگی و اجتماعی هر منطقه تبدیل شود

امام جمعه بابل با تاکید بر محور بودن مساجد برای فعالیت نیروهای انقلابی، گفت: مساجد در هر منطقه باید به قرارگاه فرهنگی، مامن و مرکز ثقل فعالیت های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی تبدیل شود و تربیت نیروهای شاخص انقلابی در اولویت برنامه ها قرار گیرد.
امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل امروز در جمع نیروهای فعال انقلاب اسلامی در مدرسه علمیه خاتم الانبیا(ص) بابل با تاکید بر وحدت و تلاش مضاعف نیروهای انقلاب، گفت: امروز نیروهای جریان انقلابی در مقابل جریان غیر انقلابی باید بر گفتمان به ویژه حوزه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دارای یک گفتمان واحد داشته باشد و پرتلاش و جهادی وارد عرصه شوند.

وی افزود: ایجاد حلقه وحدت میان نیروهای مذهبی و وفادار به انقلاب و تکمیل این زنجیره لازم و ضروری است.

تولیت مدرسه علمیه خاتم الانبیا(ص) با تاکید بر محور بودن مساجد برای فعالیت نیروهای انقلاب، خاطرنشان کرد: مساجد در هر منطقه باید به عنوان قرارگاه فرهنگی، مامن و مرکز ثقل فعالیت های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی تبدیل شود و تربیت نیروهای شاخص انقلابی در اولویت برنامه ها قرار گیرد.

وی انتقال ارزش ها میان نسل ها در بستر زمان را منوط به میدان دادن نوجوانان و جوانان دانست و تصریح کرد: مسجد خنثی شایسته جامعه ما نیست و باید با ایجاد جاذبه و برگزاری نمازهای باشکوه با تمام ظرفیت ها و امکانات به میدان مبارزه در این جهاد کبیر وارد شد.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با انتقاد از عدم برگزاری نمازجماعت در برخی از مساجد، گفت: نخستین فعالیت در سطح مساجد برگزاری نمازهای جماعت و فعالیت هیات امنای قوی و تاثیرگزار است و این مهم با برنامه ریزی مدون و ظهور جاذبه های فعالیت های مساجد در سطح منطقه نفوذ مسجد امکان پذیر می شود.

مسؤول شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل تصریح کرد : برخی از مساجد تنها در ماه مبارک رمضان رونق پیدا می کنند و باید از فرصت حضور بیشتر مردم در ایام ماه مبارک رمضان در مساجد، به گونه ای مناسب استفاده کرد.

وی ادامه داد: متاسفانه در برخی از مساجد شاهد اختلاف میان فعالان مساجد و نهادهای فرهنگی هستیم و این اصلا شایسته یک جامعه انقلابی و نیروهای مذهبی نیست.

امام جمعه بابل حمایت از فعالیت جوانان و نوجوانان را در مساجد خواستار شد و خاطرنشان کرد: باید با دادن مسؤلیت به نوجوانان و جوانان در مسجد و تعریف نوع فعالیت ها و کنار تربیت دینی، افرادی در ترازمسجد تربیت کرد و این خواسته مقام معظم رهبری است./1313/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات