۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۵۶۴۴۹۶
حجت الاسلام والمسلمین اختری:

تجمل‌گرایی منشأ غفلت مسؤولان در رسیدگی به محرومان است

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه جاه طلبی و ریاست طلبی مانع خدمت کردن مسؤولان به مردم می‌شود، گفت: تجملگرایی مسؤولان را منفعت طلب کرده و آنان را از محرومان غافل می‌کند.
اختری، دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن اختری دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، فساد در مسؤولیت را ناشی از جاه طلبی دانست و گفت: باید تقدیر و شکرگزاری داشته باشیم از اهتمام رهبری فرزانه، آگاه و هوشیار جمهوری اسلامی امام خامنه‌ای که همه مشکلات و دردها و همه کمبودها و نواقص اجتماعی، اخلاقی، سیاسی و فرهنگی را همواره مورد نظر دارند و آگاهانه به تمام جوانب می‌پردازند.

وی افزود: هشدارهای بجا و همیشگی معظم له به همه مسؤولان و مردم در راستای آگاهی دادن و بصیرت افزایی است از این رو امید می‌رود همه مردم و مسؤولان در هر جایگاهی که هستند به درستی ایفای نقش کرده و نصایح و منویات رهبری را نصب العین فعالیت‌های خود قرار دهند.

حجت الاسلام والمسلمین اختری با بیان اینکه فساد جنبه‌های متعدد و گوناگونی دارد، ابراز کرد: یکی از ریشه‌های فساد بیکاری، تنبلی و سهل انگاری است که باید برای آن چاره اندیشی کرد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با تأکید بر مبارزه با قدرت طلبی و جاه طلبی اظهار داشت: مسؤولان، مدیران، کارکنان و خدمتگزاران جامعه حکومتی بیشتر از دیگران به فساد قدرت طلبی و جاه طلبی مبتلا می‌شوند که اگر این فساد نابود شود ریشه بسیاری از مفاسد نیز خشک می‌شود.

وی افزود: اگر یک مسؤول  که به عنوان خادم ملت انتخاب می‌شود به جای آن که خدماتش به جامعه بهتر و بیشتر شود بخواهد با جاه طلبی، خودنگری و خود محوری، جایگاه و مقام خود را با چنگ و دندان حفظ کند و مخالفان و معارضان خود را به هر نحوی که شده از صحنه خارج کند می‌توان گفت این امر از بلاهای اجتماعی بوده که بیشتر در میان حاکمان، مقامات و مسؤولان  مشاهده می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین اختری جاه طلبی را از  یکی از رذائل اخلاقی دانست و گفت: روحیه جاه طلبی ثمره تلقین و باورهای غلط است.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) تجملگرایی را از دیگر مفاسد بیان کرد و اظهار داشت: برخی تا زمانی که ندارند یا کمتر دارند سخن از قناعت ورزی، خودداری و اندازه داشتن می‌زنند ولی زمانی که وسعت روزی پیدا می‌کنند و مالشان فراوان می‌شود در اینجا دیگر آن مسائل اقتصادی، انسانی و تعاملات اجتماعی را از دست می‌دهند و سریع به تجمل گرایی روی می‌آورند.داشتن ماشین بهتر، خانه بزرگتر و امکانات بیشتر نوعی تجمل گرایی است که مسؤولان و ثروتمندان بیشتر به این بلا مبتلا می‌شوند و این افرادی کمتر یاد فقرا می‌کنند.

وی ادامه داد: انسان تجملگرا دیگر به محرومان فکر نمی‌کند و می‌خواهد همه منافع در زندگی خودش مصرف شود./813/

ارسال نظرات