۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۵۶۴۶۳۹
در آستانه ماه مبارک رمضان؛

هزار و ۱۰۰ مسجد در خراسان شمالی غبارروبی شد

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: همزمان با دهه آخر ماه شعبان که به نام دهه تکریم و غبارروبی مساجد نام‌گذاری شده، بیش از هزار و صد مسجد در این استان غبارروبی شد.
غبار روبی

حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، اظهار کرد: همزمان با دهه آخر ماه شعبان و پیش از فرارسیدن ماه مبارک رمضان هزار و 176 باب مسجد و حسینیه موجود در شهرها و روستاهای استان با حضور مردم، مسؤولان و متولیان غبارروبی و عطرافشانی شد.

وی ادامه داد: این مساجد به مناسبت ماه مهمانی خدا و به‌منظور پذیرایی شایسته از نمازگزاران و روزه‌داران در ماه ضیافت الهی با حضور مسؤولان و اقشار مختلف مردم و مبلغان اعزامی غبارروبی شد.

حجت‌الاسلام افزود: از این تعداد مسجد 209 باب مسجد در شهرستان بجنورد، 205 مسجد در شیروان، 214 مسجد در اسفراین، 39 مسجد در جاجرم، 32 مسجد در گرمه، 172 مسجد در مانه، 107 مسجد در فاروج، 103 مسجد در شهرستان مرزی راز و جرگلان و 21 باب مسجد نیز در بخش سنخواست شهرستان جاجرم واقع شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه ماه مبارک رمضان فرصت خوبی برای عبادت و بندگی است، گفت: باید تمام تلاش خود را برای ایجاد فرصت به‌منظور تبلیغ و برنامه‌سازی فرهنگ دینی انجام دهیم.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی خراسان شمالی تصریح کرد: همچنین باید نیاز تبلیغی را برای جامعه طلایه‌داران تبلیغ عنوان و تشریح کنیم تا شاخصه‌های تربیت نسل انقلابی موردتوجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام خادمی اضافه کرد: تلاش و جدیت در امر تبلیغ اگر مطابق کلام معصوم و برای افرادی که در سنین نوجوانی و جوانی هستند، انجام بگیرد مؤثرتر و ماندگارتر خواهد بود.

گفتنی است، دهه آخر ماه شعبان یعنی از بیستم تا پایان این ماه به نام دهه تکریم و غبارروبی مساجد نام گرفته و در این دهه مردم متدین ایران اسلامی به‌منظور آمادگی این اماکن برای ورود به ماه پر خیروبرکت رمضان؛ اقدام به غبارروبی و عطرافشانی مساجد، امامزاده‌ها، حسینیه‌ها و دیگر اماکن مقدس می‌کنند.

در استان خراسان شمالی هزار و 176 مسجد و حسینیه و 156 امامزاده و بقعه متبرک ثبت شده وجود دارد که در ماه رمضان میزبان نمازگزاران و روزه‌داران هستند./9314/ت303/ب1

ارسال نظرات