۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۵۶۴۶۹۴
امام جمعه موقت بجنورد:

انس با قرآن سبب نفوذناپذیری در برابر تهاجم دشمن می‌شود

حجت‌الاسلام مهدوی پور با بیان اینکه کسی که عزیز قرآن شد غیر قرآن و غیرمعنویت را پس می‌زند، گفت: چنین فردی نفوذناپذیر بوده و حملات، تهاجمات و تبلیغات دشمن در او اثرگذار نخواهد بود.
حجت الاسلام مهدوی پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام رحیم مهدوی پور، امام جمعه موقت بجنورد و رییس دانشکده علوم قرآنی بجنورد، امروز در نشست هماهنگی برنامه‌های ماه رمضان، با تبریک فرارسیدن عید اولیای الهی و ماه رمضان، اظهار کرد: امیدواریم خداوند توفیق درک ماه نزول قرآن و نور و حق را به ما عطا کند.

وی با اشاره به اهمیت برنامه‌های قرآنی ماه رمضان، افزود: همه ما باید برنامه‌ریزی کرده و در طول ماه رمضان در جلسات قرآنی هم در بعد فردی و خانوادگی و هم در بعد سازمانی و اداری حاضر شویم.

حجت‌الاسلام مهدوی پور با تأکید بر اینکه باید تلاش کنیم برنامه‌های ماه رمضان به‌صورت مردمی برگزار شود، اضافه کرد: ازجمله این برنامه‌ها برگزاری محافل انس با قرآن است که از دانشجویان علوم قرآنی هم در این مجالس استفاده می‌کنیم.

این استاد علوم قرآنی با اشاره به برگزاری جزءخوانی قرآن کریم در ماه رمضان، تصریح کرد: باید تلاش کنیم در 30 روز ماه رمضان 30 برنامه قرانی آبرومندانه داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه باید همت ما این باشد که نسل جوان و نونهالان ما به محافل قرآنی بیایند و حضور پیدا کنند، افزود: امام صادق (ع) می‌فرماید: «مَنْ قَرَأَ الْقُرْآنَ وَ هُوَ شَابٌّ مُؤْمِنٌ اخْتَلَطَ الْقُرْآنُ بِدَمِهِ وَ لَحْمِهِ وَ جَعَلَهُ اللَّهُ مَعَ السَّفَرَةِ الْکرَامِ الْبَرَرَةِ» و تأکید می‌کند هر کس در جوانی قرآن بخواند و مؤمن باشد، قرآن با گوشت و خون او آمیخته می‌شود و خداوند او را با سفیران خود که بزرگوار و نیکوکارند قرار خواهد داد.

حجت‌الاسلام مهدوی پور اظهار کرد: کسی که در سن نوجوانی و جوانی قران بخواند قرآن با پوست و گوشت و استخوانش عجین می‌شود و وقتی تار و پود فرد قرآنی شد شبکه‌های مجازی نمی‌توانند تأثیر منفی بر آن بگذارند.

وی با بیان اینکه کسی که عزیز قرآن شد غیر قرآن و غیرمعنویت را پس می‌زند، خاطرنشان کرد: چنین فردی نفوذناپذیر بوده و حملات و تهاجمات و تبلیغات دشمن در او اثرگذار نخواهد بود./9314/پ203/ب1

ارسال نظرات