۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۵۶۴۶۹۶
با حضور رییس جمهور؛

بیست و سومین مراسم تجلیل از خادمان قرآنی برگزار می شود

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بیست و سومین مراسم تجلیل از خادمان قرآنی روز ۱۵ ماه مبارک رمضان با حضور رییس جمهور برگزار می شود.
فقهی زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عبدالهادی فقهی زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در معاونت قرآن و عترت برگزار شد، درباره کم و کیف نمایشگاه قرآن، گفت: نمایشگاه قرآن به همه مردم ایران تعلق دارد و جشنواره ملی و بین‌المللی محسوب می‌شود.

وی افزود: این نمایشگاه بخش‌های مختلفی علمی، فرهنگی، هنری، کودکان، زنان، بین‌الملل را شامل می‌شود.

فقهی‌زاده درباره رویکرد نمایشگاه قرآن و عترت امسال، عنوان کرد: در نمایشگاه قرآن سال جاری از همکاری نهادها و موسسات دولتی، مردمی و عمومی استفاده کردیم، که یکی از آنها 15 حوزه علمیه و مرکز حوزوی است.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه نمایشگاه قرآن یک جشنواره قرآنی، محتوایی، فرهنگی و هنری است، اظهار داشت: رویکرد دیگر نمایشگاه امسال برنامه‌محوری است که آن را از انفعال به سوی اثربخشی سوق می‌دهند.

وی افزود: در همین راستا با تشکیل اتاق فکر و مرکز طرح و برنامه 400 طرح و برنامه را دریافت کردیم که 120 طرح مورد پذیرش واقع شد.

فقهی‌زاده درباره رویکرد دیگر نمایشگاه امسال، ابراز کرد: تبدیل نمایشگاه ملی قرآن به نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از دیگر طرح‌های امسال نمایشگاه است، در این بخش از 7 کشور جهان نظیر عراق، روسیه، ترکیه و مالی شخصیت‌های برجسته قرآنی دعوت شدند.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه امسال 20 موسسه بین‌المللی قرآن کریم دعوت شدند، گفت: نهادها و موسسات دولتی و مردمی فعال در زمینه قرآن در نمایشگاه مشارکت بالایی دارند.

وی بیان کرد: همزمان با نمایشگاه قرآن، بیست و سومین مراسم تجلیل از خادمان قرآنی روز 15 ماه مبارک رمضان با حضور رییس جمهور برگزار می شود.

فقهی زاده با بیان اینکه 50 هزار متر مربع از مصلی تهران به نمایشگاه قرآن اختصاص یافته است، گفت: در این نمایشگاه 12 نشست تخصصی و علمی و 50 نشست نیمه تخصصی برگزار می‌شود.

معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد درباره زمان برگزاری نمایشگاه، اظهار داشت: سوم ماه مبارک رمضان همزمان با 29 اردیبهشت تا 20 ماه رمضان همزمان با 14 خرداد زمان برگزاری نمایشگاه قرآن در مصلی تهران خواهد بود که مراسم افتتاحیه آن در سالن یاس مصلی تهران برگزار می‌شود./۸۱۳/پ202/ب1

ارسال نظرات